tirsdag 19. oktober 2010

Svangerskapet så langt

Kan jo begynne med å si at alle svangerskap er ulike, dette har ihvertfall jeg erfart. Ved forrige svangerskap var jeg i relativt god form, mend denne gangen har jeg vært plaget med kvalme, svimmelhet, angst og div andre plager.

Forrige gang endte svangerskapet brått med ett hastekeisersnitt i uke 33. Hadde da vært så uheldig å utvilke noe som kalles for HELLP syndrom som kan ha fatale følger for mor. Lillemor veida da 1950 g og var 43 cm lang. Tenkte da at dette blir vel ett langt sykehusopphold, men gud for en kampklar jente jeg fikk. Tok til seg mat så og si med engang og vi var skrevet ut 1 1/2 uke senere.

Da jeg fant ut at jeg var gravid denne gangen ble det selvfølgelig mye angst og uro over at dette kunne hende på nytt. Har fått utrolig god oppfølging fra sykehuset og er der nå hver uke med oppfølging av blodgjennomstrøming, vekstmåling, blodtrykk/urin og blodprøver. Alt ser veldig bra ut så langt :) Jippi!! Ved forrige oppfølgingstime sa overlegen til meg at de ikke ville jeg skulle gå over termin, da faren for å utvilke dette syndromet øker med lengden på graviditeten. Derfor om en 2 ukers tid så skal de sjekke om jeg har begynt å modnes, og hvis jeg har det så er det snakk om igang setting av fødsel. GUD det er jo ikke lenge til! Håper virkelig jeg slepper unna keisersnitt denne gangen. Har utrolig lyst til å føde naturlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...