lørdag 6. november 2010

Da var jeg tilbake igjen :) Fødselhistroie osv for de som vil lese det...

Da er lille gutten min rukket å bli 1 uke gammel allerede. Tiden flyr!

Ble igangsatt forrige uke med kateter og piller. Skal si det var litt av en opplevelse. Kroppen min reagerte ved å få storm-rier med 1-2 min mellomrom i 11 timer før han var ute. Hadde jo vært greit det om det ikke var slik at selvom jeg lå med intense rier med så kort mellomrom så ville ikke kroppen min ta over fødselen selv, så åpning ble ikke større. Etter 7 timer uten bedring og en utslitt mamma, bestemte de seg for at jeg skulle ha morfin slik at kroppen min kunne slappe av og sove slik at jeg kunne fortsette om noen timer med evt drypp osv.. Hahaha.. jada.. kroppen reagerte ikke på morfinen engang. Etter en stund bestemte legen at epidural var nødvendig selvom åpningen egentlig ikke var stor nok for å få det. GUD snakk om å komme til himmelen!!! Nå skal det sises at kroppen min kun ble "lam" på venstre side og at jeg fremdeles kjente alt som foregikk på høyresiden, MEN uansett DEILIG!! Hopper over litt detaljer her da det sikkert ikke er så gode bilder..hehe Da det kom til det punktet da de kunne ta vannet, så kom pressriene med en gang. Væææææ! 30 min etter var han ute :)

Lille Lian Matheo ble født 29. oktober 04:07  2540g 45cm





Vi ble på barsel til søndagen. Da var jeg veldig klar for å komme meg hjem til godjenta mi, og både hun og jeg gråt modige tårer da vi kom i armene til hverandre igjen.

Lillegutt legger fint på seg og har godt matlyst. Har helt siden førstedag med amming hatt utrolig vondt. Fikk bekreftet det jeg trodde, etter prøvetakning, at jeg har fått brystbetennelse og har gått med det en stund nå. Da blir det en antibiotikakur på meg. Ønsker hverdagen som 2 barnsmor velkommen :) Er litt skummelt da..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...