mandag 22. november 2010

Fylte horn i kveld også :) Oppskrift

Ja har fått skikkelig dilla, men det er jo såååå godt!! Fikk en forespørsel om å legge oppskriften ut på bloggen, så da gjør jeg jo det :)

Fylte Horn  : ca 16 horn

500g Hvetemel ( eller 250g hvetemel og 250g sammalthvete, hvis du vil lage litt grovere)
1 ts sukker
1 ts salt
1 pk tørrgjær
60 g smør
3 dl melk ( skummet eller lettmelk)
1 egg til pensling

Fyll velger man selv. Er godt med ost & skinke ( bog skinke). Kjøttdeig (taco feks) & ost. Bare fantasien setter stopper for fyll..

1. Bland det tørre.

2. Melk og smør varmes lunkent sammen.

3. Hell melkeblandingen inn med tørrvarene. Elt deigen med hendene i noen min.

4. Deigen heves i 30 min.

5. Del deigen i 2. Hver del kjevles ut i sirkler ( ca grandiosa størrelse), og deles i 8 ( pizzastykker).

6. I hver trekant legger du det du vil fylle med og ruller de sammen. Rull fra den tykke siden og innover mot spissen. Etter heving i 30 min.

7. Pensle hornene med vispet egg og ta på evt valmuefrø,sesamfrø, ost eller lignende.

8. Stekes i forvarmet ovn på 215-220 grader i 10-15 min.

9. NYTES!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...