tirsdag 11. januar 2011

Bleiekrigen 2010

Ja da var vi plutselig i januar 2011, og bleiekrigen er over. Jeg var en av de som ikke kjøpte inn ett helt lager med bleier og barnemat før året var ommet. Rett og slett fordi jeg tenkte at bleieprisene ALDRI kom til å nå det nivået de lå på før den bleiekrigen startet. Der tok jeg visst grundig feil! Ikke bare er prisene tilbake på det normalet, men priser på noen merker har faktisk gått opp!

Det hele begynte jo med at Rema 1000 satte Libero bleier til 2 for 1. Så kom Kiwi med halvpris på Libero + 2 for 1 ( fikk jo 2 pakker bleier til 23kr - BILLIG). Så fant jeg ut at på Rimi var det enda billigere. Vi har jo en liten ny prins her så liker Pampers sine newborn bleier. Rimi hadde kampanje på Pampers. Der fikk vi 4 pakker bleier ( altså opptil 200 bleier) til så mye som 8 kr! SINNSYKT. Kjøpte inn 8 bleiepakker med Libero nr 3 på kiwi rett før nyttår, så noe har vi da.

Men fy søren å dyrt det er nå. Var på Kiwi og så at Liberopakkene nå er tilbake på 45 kr pakka. Og at de har satt opp prisen på tilogmed First Price bleier. Mener å huske at de koster noen å 20 kr før og nå koster de nesten det dobbelte ( noen å 40). Skjønner selvfølgelig at butikkene har gått så mye som 300% i minus på denne bleiekrigen, men at det nå er så dyrt synes jeg er helt bak mål.



Noen som har noe inside information om en evt ny bleiekrig? Hva er deres meninger ang bleieprisene?



2 kommentarer:

  1. Tror du butikkene har tapt på bleiekrigen? det tror ikke jeg :) og bleier nå er ikke dyrt uansett, i forhold til hva de kostet da vi var bleieunger selv. da kostet det 80 kr osv for en pakke bleier, og hvis du da sammenligner det med prisnivået på andre dagligvarer, så er det sinnsykt dyrt. er faktisk 20 år siden. andre dagligvarer har doblet seg i pris sikkert, mens bleier er halvert. så bare vær glad for at det ikke er dyrere :) i Tyskland feks, koster en pakke bleier 80 kr! er nok ikke lenge til neste kampanje heller ;) klem

    SvarSlett
  2. Jeg VET de har tapt mye på bleiekrigen. Hørte det av en butikk eier:) ja klar over at det var mye dyrere før, men synes plutselig 45 kr er veldig dyrt når bleiene har vært såå billig i ett halvt år nå

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...