torsdag 27. januar 2011

Bøtte vakt

Nå var det da endelig vår tur med sykdom. Kan vel egentlig ikke klage, har sluppet billig unna i vinter med tanke på omgangs syke osv.. Pleier jo å være noen runder med det hver vinter. Uansett, det er ikke særlig gøy når det står i alikevell!

Linnea har vært i så fint humør i hele dag og kosa seg i badekaret i stad, imens jeg hang opp tøy. Plutselig kom det noen ulyder fra badet. Og jammen, der står hun og spyr ned hele badekaret. Stakkar jenta mi :( Fint hun satt i badekaret hvertfall da. Nå har jeg falt ut av tellingen på hvor mange ganger hun har kastet opp i bøtta her nede.

Synes det er så skummelt med sånn oppkast. Ser for meg at hun blir kvalt i søvnet av det. Så Linnea sover på den ene sofaen med bøtta ved siden av seg, og jeg har vakt i den andre sofaen. Sånn gjør vi det i natt. Overnervøs mamma? JA! Men sånn er nå jeg. Har vært kvalm i noen timer selv nå, så overrasker meg ikke om jeg våkner opp og må låne den bøtta. Mannfolkene i huset har vi sendt opp på soverommet for å få litt avstand til oss syke.

Hvordan er det når sånne små babyer på 3 mnd evt for spy-syken? Farlig?

2 kommentarer:

  1. Ta kontakt med fastlegen om du lurer på det. men de blir gjerne uttørket og diare hvis de får det. hold godt øye med det. vi hadde omgangsyke her i jula og da var vi nøye med at den som var syk ikke drev med mat eller stelling av markus.

    SvarSlett
  2. ja huff skumle greier.. blir nesten unngåelig vettu. Linnea er jo å nusser på han så fort vi ikke ser..

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...