søndag 23. januar 2011

For alle i Akershus/Oslo området! Barnemessa Våren 2011

Tenke jeg skulle komme med en oppfordring til alle som ikke vet om denne. Barnemassa i Nittedal har vært i ett par år nå og det kommer flere og flere mennesker for hver gang. Den er 2 ganger i året(høst+vår) og er ett MUST for alle småbarnforelde i området! Ser på hjemmesiden deres at datoen for vårens barnemesse er lagt til Lørdag 26. Mars - så vet dere det!

Barnemessa i Nittedal er stedet å være hvis man vil spare noen tusenlapper ved å kjøpe brukte barneklær , PENT BRUKTE, må jeg bare tilføye. + Leker, utstyr, bøker osv..

Husker første gang jeg hørte om denne tenkte jeg : "æsj nei, brukt barnetøy er ikke noe for meg. jenta mi skal få nytt hun". Men så tok jeg turen alikevell for å høre what all the fuzz is about. Og må bare si jeg ble frelst! OGSÅ DE MENGDENE DA! Ta turen selv så vet du hva jeg prater om. Klær som nesten ikke er brukt til 5,10,15 kr plagget. Vinterdresser til 50-150 kr. Nå er det jo alltids noen som overpriser klærene og de får ikke solgt noe.

Du kan også selge det barnetøyet du har liggende på loft og kjeller. Da sender du bare en email til en av disse damene så får du tildelt ett kunde nummer som du skriver på klærene pluss prisen du velger. Når du har gjort det så møter du opp dagen før i lokalet og legger klærene på de bordene de hører hjemme. Altså hvilken størrelse det er, så er lurt å ha delt klærene opp i størrelser fra før av. Jeg overpriset litt av klærene mine første gang jeg skulle selge noe, da ble det dårlig resultat. I høst satt jeg mindre priser og fikk solgt overflødige barne klær for over 1000 kr.
På kvelden etter barnemessen har vært så stikker du bare innom og får tildelt det du har solgt for og evt de klærene du skal ha tilbake ( resten går til barnehjem i Romania). Da får du 70% av summen, og resten går til Barnemessa.

Når det gjelder salget den dagen du skal inn å kjøpe klær så er det førstemann til mølla! De 2 siste gangene jeg har vært der så er det LANG kø inn 15 min før de åpner. Og i høst så stod jeg og gubben i kø i 1,5 time for å betale for klærene! Selvom de hadde åpnet flere kasser i forhold til sist gang.

http://www.barnemessa.no/   <----- Trykk her

Ett godt eksempel på kjøp - denne Baby Bjørn Stellevesken så godt som ubrukt til 50 kr!
Kjøper selvfølgelig også MENGDER med barnetøy, babyklær osv osv! Ta turen det er virkelig værdt det! Og ikke glem, VÆR DER NÅR DE ÅPNER! Så sees vi :) Jeg er en av de gale damene for løper febrilsk rundt for å få det beste kuppet :)

Noen andre med erfaringer herfra ? Må bare være positive tilbakemeldinger :)




1 kommentar:

  1. hei! ville bare si at tvillingklubben her i moss også har bruktmarked 2 ganger i året :) så da kan man evt. få med seg bruktmarked 4 ganger i året :) for som du sier så er det vel verdt det

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...