torsdag 20. januar 2011

Insomnia--- be gone!

Jeg blir gal jeg! I natt lå jeg i sengen fra kl 2 ( da la jeg meg) til hmmm ja klokken var vel 5 eller mer. Der lå jeg å bare hørte på at lillemann sov og drømmte, samme med gubben. ( nå ligger jeg liksom midt i mellom. sengen til lillemann til min høyre og gubben snorkende ved siden av meg på venstre side) Der ligger jeg da å irriterer meg over alle lyder, ser på klokka, tenker på bloggen, tenker på hva jeg skal gjøre i morgen, hvilken jobb jeg skal ha når permisjonen er ferdig, hvor trøtt jeg kommer til å være i morgen, bananer, vaskemidler, ja you name it.. ALT! Nå kan jo dette selvsalgt skyldes det at jeg lå i sengen til kl 14 i går, og den literen med Cola m/sitron ( naaam) jeg klarte å helle i meg rett før jeg la meg. Men slik er det jo nærmest hver eneste natt, cola eller ikke. Legger meg sånn 2 fordi det er siste måltidet til lillemann før han tar natta. Og sovner ikke før sånn halv 4- 4. Denne natten enda senere. Kan jo liksom ikke skaffe meg sove piller heller, for må jo være våken når lillegutt skal ha mat osv. Baaaah! Orker ikke mere! Vil sove!
Nå sliter jo de fleste nybakte mødre med søvnen uansett. Men hadde vært kjekt å kunne sove når lillemann først sover da.


Sove tips?


3 kommentarer:

  1. Oj, lekkert ny design på bloggen din, Renate.
    Tja sovetips, det er ikke så lett bestandig. Jeg har da noen tips, kanskje heller ta dem pr. tlf, ring når du kommer inn fra trille-turen hvis du vil.
    Her er det bra, nyter finværet og sola.
    Klem fra Bodil

    SvarSlett
  2. uff det hørtes slitsomt ut.. umulig å få siste stellet litt tidligere? jeg hadde ikke orket holde på sånn som deg, så bra gjort;)

    er evig takknemmlig for at jeg får søvn om natta <3 TAKK LIAM! :)

    lykke til videre, håper ole lukkøye kommer på besøk og fikser oppi detta..

    SvarSlett
  3. Er absolutt ikke Lian sin skyld må jeg bare si :) Det er JEG som sliter med å sovne, har hatt dette problemet i ett par år. Når jeg først har sovnet så sover jeg jo såå godt. PROBLEMET er at jeg må jo opp til måltidet. så hvis Lian sovner etter mat kl 2, så bruker jeg 2-3 timer på å sovne, så skal jo han opp kanskje 2 timer etter jeg har sovnet igjen. Også er det pånigjen med å sovne etter det måltidet.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...