mandag 31. januar 2011

Jeg er Donor, er du?

Er blitt fryktelig mye snakk om organdonasjon om dagen, etter tv programmet "livet på vent" begynte. Jeg har hatt donorkort i lommeboken lenge før det og synes det er supert at det blir så mye snakkis rundt dette. Er jo mange som ønsker å bli donor, men at det rett og slett går litt i glemmeboka. Si ihvertfall til de rundt deg at du ønsker være donor! Eller gå inn på http://www.organdonasjon.no/  .

Jeg skjønner godt at det er mange delte meninger om dette. Eller alle er jo enige om at organdonasjon er viktig og bra. Men ikke alle er villige til å ta stilling til om DE skal være donor. Det høres jo forferdelig ut å bli fra tatt organene på den måten når man dør. MEN det er nettopp det du er jo dø, og ikke blant familie lenger. Så hvorfor ikke la en annen person få mere til med sin familie? Jeg er veldig FOR organdonasjon! Mener at det er litt egoistisk og feigt å ikke ta stilling til dette.

Når det er sagt. Så er det en veeeldig personlig sak. Så er ganske så usikker på om jeg måtte evt tatt det valget for noen av mine barn. ( åh blir helt kvalm i kroppen av å tenke på det, men er jo viktig å sette lys på det) Mener at det KUN er du som person som tar det valget og jeg tror ikke jeg ville hatt det så lett om jeg måtte ta det valget for noen av de. Det blir liksom en helt annen sak!
Vær så snill å tenk på det! Ikke la dette ligge! Man kan tilogmed få donorkort som en app på telefonen. Enklere blir det ikke, og du kan redde Liv. Noens mamma, pappa, tante, søster osv osv.

Hvordan ser du på organdonasjon?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...