tirsdag 18. januar 2011

Morsmelk erstatnings erfaring så langt

Da jeg var så uheldig å miste melken for 1 mnd siden så har det gått i MME her i huset. Nå er det vel NAN som er mest vanlig, så det var da første valget. Det funket fint i 1 ukes tid før vi merket at lillegutt fikk veldig vondt i magen. Ikke noe gulp og slikt, men VELDIG hard i magen. Gråt fælt stakkar. Etter det har vi prøvd med Malt Ekstrakt i melken. Først litt, deretter mer, så myyye, tilbake til litt osv osv. Resultatet ble enten en gråtende gutt fordi han var så hard i magen eller en gråtende gutt fordsi han ble for løs og for mye luft i magen.

Vi bestemte oss derfor å prøve å bytte MME. Valget falt på Collette. Den er vi veldig fornøyd med! Magen er nå helt super etter kun ett par dager med den nye MME. Eneste jeg har reagert litt på i forhold til Colletten er at jeg synes han blir oftere sulten av den. Spiser myye mer!

Andre som har den erfaringen med Collette MME?

8 kommentarer:

  1. For en koselig blogg du har :)

    Har dessverre ingen erfaring med Collette, og Nan boikottes siden den er fra Nestlé.

    Vi har derimot veldig god erfaring med mme fra Hipp, da vi har tre barn som er flasket opp på denne :) Kan absolutt anbefales dersom du vil prøve noe annet enn Collette til babyen din.

    Vet om fler som har gått fra andre mme og over på Hipp, med positive erfaringer mht magevondt, gulping etc.

    SvarSlett
  2. så bra at det funket bedre med en annen mme da :) det er bare å prøve seg frem vettu :) tror jeg var innom absolutt alle med Lotta hehe!

    SvarSlett
  3. Ja det var egentlig Hipp vi skulle prøve ut, men var utsolgt for den i butikken den dagen. Sa da ble det Collette og den funket jo bra :)

    SvarSlett
  4. Jenta mi gulper så mye av Collette og av NAN får hun vondt i magen, selvom vi har malt i :( Så vi må nok prøve Hipp. Håper den funker på vesla mi <3 Syns det er vanskelig med MME, når det er så mange forskjellige!! hehe

    Lykke til videre!

    SvarSlett
  5. Ps: Digger bloggen din. Skulle ønske jeg var like kreativ =) Syns du er flink jeg ;o)

    SvarSlett
  6. Så koselig madeleine :) Tusen takk!

    Ja man må bare prøve seg ut. Hipp fungerer jo for mange. Tror faktisk de har litt malt i Collette sin MME, mener å ha hørt det. Lykke til videre med MME-testingen :) Kanskje barnet har allergi? Har du prøvd nan sin MME som de selger på apoteket? mener den heter NAN H.A. 1 er en hypoallergen morsmelkerstatning. Den funket for en venninne av meg når barnet hennes gulpet MYE av alle MME.

    SvarSlett
  7. Hmm.. Nei den har jeg ikke prøvd! Herregud så mange forskjellige MME det er a!! hehe :) Jeg prøver Hipp først jeg, hvis ikke det går så får jeg ta henne med til legen å få sjekket om hun kanskje har allergi!

    Tusen takk for tipset =)!!

    SvarSlett
  8. du trenger ikke dra til legen :) den er reseptfri og står i hyllen med baby ting :) så vet du det :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...