lørdag 22. januar 2011

Natta-sanger

Begge mine barn elsker å bli sunget for. Linnea Marie kan jo selvfølgelig alle natta sangene sine utenatt, og synger med meg inn i søvnen sin. Har sunget de samme natta-sangene hele veien fra Linnea ble født. Så jeg tenkte jeg skulle legge de ut her.

Vesle spireung
Sov du vesle spireung
ennu er det vinter
ennu sov er bjørk og lyng
roser, hyasinter

Ennu er det langt til vår
langt til rogn i blomstring står

Sov du vesle spireung
ennu er det vinter

Når jeg legger meg til hvile

Når jeg legger meg til hvile
tretten engler om meg står
tvende med min høyre smiler
tvende ved min venstre står
to på vakt ved hodeputen
to ved foten dessforuten
to meg dekker
to meg vekker
en meg viser alle himlens paradiser

Brahms Lullabye ( på norsk)

Nå i ro
slomre inn
lille hjertevenn min
når du legger deg ned
vil i drømmenes sted
dine tanker flyr henn
til du vekkes igjen
dine tanker fly henn
til du vekkes igjen              ( pleier bare synge første vers)

Visst en engel du ser,
når i drømme du ler,
som i lysende prakt
ved din seng står på vakt,
og med kyss på din munn
vugger ømt deg i blund.
og med kyss på din munn
vugger ømt deg i blund.

Brevet från Lillan     ( er så lang sang så gidder ikke skrive teksten.)

Trollmor     ( den sangen kjenenr ALLE, så skriver ikke teksten)




Nå er jeg nysgjerrig på hvilke sanger dere pleier å synge?

3 kommentarer:

  1. Så koselig blogg! :-)
    Her går det i "So ro lillemann" og "Nå er klokka sent på kvelden, hør nå slår den åtte slag, kryp i seng nå under fellen, sov nå blomster, barn og dyr...." osv.

    SvarSlett
  2. så hyggelig at du synes det :) Den sang nr 2 du skrev der hørtes veldig fin ut.. tror ikke jeg har hørt den før :) Google google google.. :D

    SvarSlett
  3. den er kjempe fin!! flere vers også :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...