tirsdag 4. januar 2011

Student igjen :D

Ja endelig er valget tatt. Har i mange år hatt lyst til å begynne på skolebenken igjen, men ligger tydeligvis liksom ikke i kortene for meg. Begge gangene jeg har søkt meg inn på skole, viser det seg at jeg er gravid. Og med 2 barn, hus og alt som følger med setter økonomien en stopper for en høyskole utdannelse. Har tittet lenge på div kurs innen nett-undervisning. Koster jo flesk, men alikevell en god invistering for fremtidig arbeid. Må jo ut å søke jobb nå i vår og kunne godt tenke meg å ha noe å stå på utenom jobberfaring. Er det èn gang jeg har TID til slike kurs så er det jo nå i mamma permisjonen.

Tankene har flydd oppi hodet mitt "nei er så dyrt" " jo bare gjør det..... meeen har vel ikke råd egentlig" " hva skal jeg velge da? er jo 100 forskjellige kurs" SÅ NÅ GJORDE JEG DET BARE!! Rett og slett. Valget falt på Regnskap innføringskurs ho NKI  Nettstudier. Har lenge hatt lyst til å ta en leder utdanning innen feks varehandel da jeg har god jobb erfaring med dette, men det er ett mye lengre, krevede og dyrere kurs. Da tenkte jeg at dette var et greit sted å begynne, og senere kunne bygge videre på. Gleder meg som ett barn til jeg mottar studiemateriell og kan sette i gang! Føler at hjernecellene mine bare siger sakte men sikkert ut av ett lite hull i kraniet ( Ja, det må være ett hull der ). Skal bli godt å få satt cellene i arbeid igjen :)

Flere som har erfaringer fra NKI, evt liknende kurs ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...