fredag 25. februar 2011

4 Mnd barselgruppe

Lian og jeg har vært en tur på helsestasjonen i dag til 4 mnd barsel gruppe. Da så jeg virkelig hvor liten Lian er iforhold til andre på sin alder. Han er 1-2 kg mindre og 5 cm mindre enn de andre barna. Bitte liten i forhold. Vekten sa i dag 6160 g og 58,5 cm.  Men noen barn er jo slik. Han var jo ikke store karen når han ble født 2500 g, også hadde han jo denne runden med omgangssyke hvor han gikk ned istedenfor å gå opp i vekt. Han tar de nok igjen skal du se :) Det gjorde hvertfall vesla. Hun var jo kun 1900 g når hun ble født og den vekten tok hun igjen ganske så fort :)



De fleste andre mammaene hadde begynt så smått med tillegg av grøt og fruktpurre så da tenker jeg at jeg følger i de baner og prøver litt :) Så nå er dette innkjøpt. Spent på å se hva han synes om disse smakene.

Merker hvor stor forskjell det er på de 2 barna mine. Linnea var veldig opp og ut for å utforske med engang hun kom til verden. Tidlig ute med absolutt alt, og kunne MYE mer enn Lian på denne alderen. Lian er en veldig bedagelig gutt som er kjempe fornøyd med å bare ligge og observere. Han tar livet helt med ro og kommer nok til å være sein med utviklingen. Det får ha ta i sitt eget tempo, tror det er viktig :)

Nå var dåps-takkekortene jeg designet kommet i posten. På med frimerker og send de videre.

4 kommentarer:

  1. Kjempe fin blogg! Jeg følger nå bloggen din og gleder meg til flere blogginnlegg... :)

    SvarSlett
  2. dem sier at gutter er mye treigere enn jenter i utviklingen. Liam å ligger bare helt i ro, stresser ikke med noe :p

    SvarSlett
  3. Hvor har du bestilt takke kortene? De var fine :)

    SvarSlett
  4. Karine : designet de selv på fotoknudsen.no :) Kjempe enkelt.. bare velger deg bilder, bakgrunn, evt clipart ( som den rangla) Og setter alt sammen slik man ønsker, med tekst osv

    Nina: Tusen takk :) Fin nyoppstartet blogg du har også :)

    Henriette: Tror det heller er personen det kommer ann på. Noen gutter er raske i utviklingen de også, men kanskje det ligger litt i det? Når jeg tenker meg om så er det mange gutte babyer jeg vet om som har vært litt i det seneste laget ja. Men noen som har vært raske også da :) Fint det er flere som har bedagelige barn. hehe

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...