fredag 11. februar 2011

Bleieavfall

Ettersom dette er barn nr 2, så hadde vi jo bleiebøtte fra før av. "Problemet" med disse bleie bøttene er jo at man må kjøpe inn refill til de med jevne mellomrom. Refill'ene er også DRIT DYRE! Dette er jo tross alt bare til noe som skal rett i søppelkassen, så mye penger gidder jeg ikke bruke på det denne gangen.

Ett lite tips jeg har plukket opp er HUNDEPOSER!  Genialt :) Kjøper en pakke med 3 ruller hundeposer på Rema 1000 til 23kr. Dette holder en stund :) Èn bleie oppi hver pose og ned i bleiebøtten.

Nå som det er så mye bleieavfall så er det ett problem at vi har så liten søppelkasse ute, men det får jeg vel kanskje ikke gjort så mye med. Bli flinkere til å kildesortere kanskje? Men det er en annen histroie..

3 kommentarer:

  1. Så utrolig smart! eg har akkurat samme problemet, men skal jaggu prøve tipset ditt :) De bleiebøtte refilene er jo så dyre at det er flaut!

    Liker bloggen din kjempe godt, den skal eg følge videre:)

    Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  2. Ja er grisedyrt.. Har nok annet å bruker penger på :)
    Tusen takk :) Ha en fin helg du også!

    SvarSlett
  3. JA :D .. det er ikke lenge til han er like stor som gutten deres var da han begynte med strl. 62..
    HURRA :D takk for tipset! Syntes de klærne ser så store ut, så tenkte de ikke ville passe på en da en god stund.. men da er det nok ikke mange ukene til han kan begynne :D

    Vi bruker også bleiebøtte.. irriterer meg GRØNN på prisene på refillene!! Vi har egen tissebleiepose som vi tømmer en gang om dagen, sånn at bleiebøtta tar for seg bæsjebleine ;) da blir den ikke så fort full! Men hundeposetipset var genialt! :) takk!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...