lørdag 26. februar 2011

Første mat"bit"

Som tidligere nevt så var jeg jo på 4 mnd barsel gruppe, hvor de fleste av mammaene hadde begynt å introdusere litt grøt. Så da tenkte jeg at : Ja hvorfor ikke? Dro på butikken å kjøpte inn fruktpurre og grøt. Har ikke prøvd grøten enda, men fruktpurreèn åpnet vi. Jeg tenkte som så at uansett hva jeg velger å putte i munnen til lillemann så kommer det relativt fort ut igjen allikevel siden han kun er vant til den flytende himmeldrikken- aka MME. Derfor var det logisk å prøve fruktpurre først siden den er såpass søt at det er større sannsynlighet for at den faller i smak i første omgang. Der tok jeg ikke mye feil heller. Han synes det var KJEMPE godt!


Smattingen gikk i ett kjør :) Han fikk noen få skjeer i går og litt flere skjeer i dag. Han kunne spist mye mer enn dette, men greit å ta det litt rolig. Vil ikke risikere noe mageknip her. I morgen tenkte jeg å prøve grøt.

Nesten litt vemodig å tenke på at vi har kommet hit allerede. Plutselig er denne søte lille gutten min like stor som søsteren sin. Og da sitter jeg der og ikke aner hvor tiden ble av. Nyt tiden mens man kan!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...