søndag 20. februar 2011

Grønnsaks barn

Jeg er så heldig at jeg IKKE er en av de mammaene som må tvinge barnet sitt til å spise grønnsakene sine. Linnea Marie elsker grønnsaker! Alle babyer spiser jo moste grønnsaker fra de er små. Men så er det ett eller annet sted på veien mange finner ut at æsj nei dette er jo egentlig ikke noe godt! Det kan spekuleres i om det faktisk er smaken de ikke liker eller om de vet at dette er sunt og derfor "trasser" mot dette. Ellers så er det rett og slett fordi noen foreldre ikke er flinke nok til å introdusere grønnsaker hver dag, og dermed protesterer barnet når de får det servert.

Det siste det skjønner jeg ikke egentlig. Er ikke så veldig flink til å spise så mye grønnsaker selv, men vet jo at det er viktig at disse små barne-kroppene får i seg grønnsaker. Da burde jo jeg gå frem med ett godt eksempel ( vel det gjør jeg jo også, bare ikke i stor grad ). MEN det trenger jeg faktisk ikke tenke så mye på for vesla mi ELSKER grønnsakene sine. Takk for det! Dere mammaer og pappaer der ute som sliter med å få i ungene grønnsaker: Ikke gi opp! Det er jo så viktig! Prøv alternative metoder først hvor de ikke vet at det er grønnsaker for eksempel.

Yndlings grønnsakene til Linnea

  • CHERRY TOMATER
  • AGURK
  • MAIS
  • LØK
  • GULROT
  • KÅLROT

Bilde hentet fra : http://levbedrelenger.net

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...