onsdag 16. februar 2011

Hvit Saus til Fiskeboller

Jada jada de fleste vet hvordan man lager hvitsaus til fiskebollene :) MEN det er da noen der ute som ikke gjør det så da legger jeg ut min fremgangs måte. Fiskeboller i hvitsaus kan vel nesten kalles norges nasjonal rett (etter fårikål) Jeg elsker det! Også så enkelt som det er! Kallori advarsel - for de som tenker på det :P

3 ss smør smeltes i kjelen - jeg bruker Tine meierismør
4-5 ss hvetemel vispes inn i det smeltede smøret
Kraft fra 2 bokser fiskeboller vispes raskt inn etter hvetemelet - rør ut evt klumper i sausen
Spe med H-melk etterhvert som sausen tykkner - litt og litt - bruker ca 3 dl til sammen
Tilsett salt, pepper og Curry etter smak - jeg bruker ca 1/2 ts salt, litt pepper og 1/2 curry
La den småkoke til du synes den er tykk nok og tilsett fiskebollene og evt fiskepudding/reker.
La stå på svak varme til fiskebollene er varme nok.
Voilà

Bildet hentet fra Matkompaniet.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...