onsdag 2. februar 2011

"Takk" NAV.. :(

Hadde mer eller mindre bestemt meg for å satse litt som hudpleiekonsulent for Mary Kay. Og som den gode statsborgeren jeg er så ringte jeg NAV for å høre hvordan reglementet er på slikt i forhold til at jeg er i foreldre permisjon. Hvor mye jeg evt kan tjene uten at det går utover foreldrepengene som jeg mottar. For er jo slik at man kan tjene inntil 50 000 før man må oprette enkeltmans foretak og skatte av det, sees på som en hobby virksomthet før det. Da jeg kom frem til nav så skjønte liksom ikke damen hva jeg snakket om og satte meg over til en som hadde mer greie på sånn. Denne damen var litt sånn ymse, ymse. Virket ikke som hun visste helt hvordan reglementet var. Men var ganske så bestemt på at dette var noe jeg IKKE kunne gjøre, og at da måtte jeg evt sette opp en avtale med NAV for å få graderte foreldrepenger.

MEN jeg kommer jo ikke til å tjene noe i begynnelsen og vet jo aldri hvor mye jeg tjener, så kan jo ikke trekkes så så mye i foreldrepenger hvis jeg ikke vet hva jeg tjener! HERREGUD byråkrati norge! Takken jeg får for å være en lovlydig borger. Fortalte jo dette med hobby virkesomhet intill 50 000, og da var det bare "jo..ehh..nei..men" fra andre enden. Kan jo ikke være forskjellsbehandling på dette? At noen skal få lov og andre ikke? Hun sa de kunne se igjennom fingrene på om jeg jobbet 4-5 timer i løpet av èn mnd, men over det så måtte det rapporteres. Da bruker de jo skjønn i dette da?

Nå venter jeg på telefon for å få ett møte med NAV for å få alt svart på hvitt hva jeg kan og ikke kan gjøre. Vil ikke ha noe av å plutselig få ett krav på tilbakebetaling av foreldrepenger fordi de er usikre. Den telefonen må jeg sikkert vente ett par dager på også hvis jeg kjenner NAV rett.

Tusen takk NAV for at dere skal gjøre dette så vanskelig! Skjønner selvfølgelig at man ikke kan jobbe mye og motta foreldrepenger samtidig, men da må jo reglementet være klart og likt for alle!

Noen som har vært borti problemer med reglementet til NAV?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...