mandag 28. februar 2011

Tv-programmet Unge mødre


Klarer ikke å unngå så "Unge mødre" på tv. Nå kan jo jeg kanskje klassifiseres som en ung mor da gjennomsnitts alderen på å få barn nærmer seg 30, og jeg sitter med 2 barn i en alder av 23 år. Dette angrer jeg jo ikke ett sekund på da jeg alltid har sett for meg å få barn i denne alderen. Som mor så datter. Kanskje det rett og slett er genetisk?

Uansett...Jeg må få med meg alt som har med mammaer  gjøre. Jordmødrene (Nrk), Barnet i magen (TLC)¨, Dinbaby.no osv osv..Må ærlig innrømme grunnen til at jeg følger med på Unge mødre er at det rett og slett er litt komisk. Nå er ikke jeg ett fordomsfullt menneske så satser på at det er mødrene som blir fremstilt på feil måte. Jeg sitter jo små ler litt av diverse ting som blir sagt. Det virker som om noen fremstilles som engler og andre som "dumme" tenåringer. Uansett om det er dumt eller ikke så er det godt å følge med på noe hvor man kan kjenne seg igjen i problemstillinger ved noen av temaene som følger med det å bli mamma. Det gjelder alle typer mamma-program.

Det er jo faktisk det det er ett tv-program så for å få folk til å se på så er det jo visse ting som "selger". For min del så blir dette litt feil. Om man er mamma som 30 eller 18 så har ALLE dårlig dager eller sier mindre intelligente ting. Det er bare litt dumt når dette fanges opp på kamera og sendes ut i de tusen hjem.

Jeg kunne ALDRI tenkt meg å være med på noe slikt. Grunnen til dette er at jeg rett og slett ikke har behovet for å dele livet vårt på riksdekkende tv ( har jo bloggen min, det dekker det jeg vil dele med andre mammaer) og at hvis jeg skulle hatt lyst ( No!) så hadde jeg ikke hatt baller nok.

Må si jeg beundrer noen av disse mammaene da! De 2 som virkelig har utpekt seg for min del er Stine : fra årets sesong - tvillingmamma. og Rebekka Mæla fra tidligere sesong. For noen tøffe jenter med bena godt plantet på jorden! Dette er virkelig hva man kan kalle Super-mamma med stor S. Inspirerende flotte damer.

Kunne du tenke deg bli med på noe slikt? Evt hvorfor?

2 kommentarer:

  1. Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg å melde meg på noe slik...for det første er jeg ikke tøff nok og for det andre tror jeg ikke livet mitt er interessant nok til å vises på tv. :)

    Ta en titt på Stine sin blogg her: http://stineno.blogg.no/

    SvarSlett
  2. Ja så fint at du la ut den linken.. visste ikke hun hadde blogg jeg :) ENda flere å lese.. hehehe

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...