onsdag 23. februar 2011

Ut med frustrasjonen !

Ååååååååå! Jeg er så sinna! Må bare skrive litt og få ut min frustrasjon. Jeg skulle nemlig ut med bilen for å hente Linnea i barnehagen i stad. Så jeg kledde på Lian gikk ut i snøværet og satte meg i bilen. Bakkene opp til barnehagen er ikke så utrolig bratte man må ha litt fart for å komme opp når det er LITT glatt. I dag var det jo ikke litt glatt, men grusomt glatt. Da skulle denne veien blitt strødd!!!! Men neeeeida. Det har ikke Lunner kommune vett eller råd til å gjøre. Ikke nok med at veien er glatt, men den er da ganske trafikert midt i hentetiden, og det er kun plass til èn bil i bredden. Så hvis det er noen som allerede har hentet og kommer nedover og du trenger fart for å komme oppover så har man ett problem.

Ja der stod jeg da, og spant i oppoverbakken. Rygget ned prøvde igjen... spant da også rygget ned... OG SKLEI RETT UT AV VEIEN OG INN I GRØFTE FONNA! Der satt jeg fast gitt, og folk kom seg verken opp eller ned forbi meg. Etter en liten stund fikk jeg hjelp av en annen pappa i barnehagen som så at dette klarte jeg ikke selv. Etter litt dytte hjelp osv kom jeg meg løs. Men ikke søren om jeg prøvde meg på nytt da. Det var enda flere som ikke kom seg opp som måtte parkere på tog stasjonen slik som meg og gå opp. Problemet var jo også at jeg hadde lillegutt i bilen og at det kun var 15 min før barnehagen stengte. Jeg fant ut at det ikke var så smart å ta lillegutt i vognen for å gå opp å hente Linnea da alle sklei i bakken og jeg ikke er interessert i at noen biler skal skli inn i meg og vognen med babyen min i.

Ringte fortvilt til naboen, da gubben min var dratt på jobb. Snille som de er kom de ned for å hjelpe meg, slik at jeg fikk hentet Linnea i tide uten å bli påkjørt eller sette meg fast på nytt. TAKK.

At det ikke går ann å strø når det er så ille på veiene er helt utrolig! Merker jeg er så irritert og sinna nå at jeg snart sprekker. Får bare håpe det er ikke er noen fæle riper i den nye bilen min etter møtet med den isete snø fonna.

Sånn der fikk jeg ut litt! Nå skal jeg sitte her resten av kvelden å være sur, pleie barn og mine iskalde kroppsdeler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...