mandag 28. mars 2011

Uten om det vanlige?

Jeg lurer på èn ting:
HVEM UNGER GÅR Å HENTER TRAN I KJØLESKAPET?

Det kan jeg fortelle dere, det gjør min! Kommer ut i stuen med tranen i hånden og sier : "Mamma/pappa jeg har ikke fått medisinen min i dag". Grunnen til at hun gjør dette er selvfølgelig fordi hun synes det smaker så godt. Det er så langt i fra normalt som jeg kan tenke meg! Nå skal det sies at hun tar etter sin far. Har hørt en episode da han var liten om at han tømte en hel tranflaske. Da fikk har jo ALTFOR MYE d-vitamin(?). Og måtte holdes unna dette i div matvarer i en god stund fremover. Da mamma kom med skjeen med tran da jeg var liten så knep jeg munnen min så hardt igjen at man skulle tro den limt sammen med superlim. DET er normalt.


Som nevnt tidligere så er hun også veldig glad i grønnsaker. Tomater, mais, agurk, løk, kålrot +++ sklir ned som om det skulle vært godteri. MEN når ett barn på 3 år går rundt å knasker vårløk, da begynner jeg selvfølgelig å tenke om dette er normalt! Er veldig takknemlig for at jeg slipper å "tvinge" i barnet mitt grønnsaker, men HALLO?! hahaha


8 kommentarer:

  1. Hehe artig å høre st andre også har barn med sære men sunne vaner.. Yngstemann her i huset tygger trankapsler som drops, han elsker laks og kunne levd på agurksalat (sånn sur/søt)....

    SvarSlett
  2. hehe..morsomt å lese. Har for øvrig også en unge som liker tran, men hun er bare 8 mnd og vet ikke bedre.

    Vårløk har jeg aldri hørt at hverken store eller små går og knasker på..hehe. Er jo momskutt på frukt og grønt på kiwi, så er et billig alternativ til lørdagsgodt da ;)

    SvarSlett
  3. Hehe så morsomt! :) Det er jo kjempe bra at hun får i seg så mye sunt da, men jeg skjønner godt tanken din om det er normalt...hehe! :P

    SvarSlett
  4. Dette er jo supert. Veldig mange av oss sliter jo med å få i poden nok grønnsaker. ☺

    SvarSlett
  5. Ja jeg klager ikke på det altså ;) Men merkelig er det når man knasker løk som ett eple, knasker vårløk, finner halvspiste agurker rundt om kring.. og ikke minst finner 3 åringen på kjøkkenet imens hun prøver skrelle sin egen gulrot :D

    SvarSlett
  6. Det gjør guttene mine også! "Kan vi få medisin?" :)
    Jeg prøvde å gi dem tran da de var mindre,men da det ikke fungerte ga jeg opp, og ga heller d-vitamin-dråper.

    Så bestemte jeg meg for å prøve på nytt,og gjøre det litt morsomt denne gangen, noe vi var sammen om alle liksom. Og lagde ett skjema der jeg tegnet en fisk for hver gang de tar tran! Og det fungerte! Pluss at de får tranen i sprøyte som de kan "drikke" av :) Da er det mer stas :)

    SvarSlett
  7. Jeg har også en treåring som kan finne på å hente tranflaska fra kjøleskapet :-)

    SvarSlett
  8. Det er godt vi er flere:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...