tirsdag 26. april 2011

Påskeferie anno 2011

Da har hverdagen begynt igjen. Vi kom hjem fra Fredrikstad søndag ettermiddag sånn i 17 tiden. Det viste seg da at vi hadde glemt div viktige ting, så da måtte a mor dra TILBAKE!  Pytt, pytt er jo bare 2 timers kjøring hver vei!

Vi har hatt en helt nydelig påskeferie ! 


Vi ankom vår idylliske hytte tirsdag kveld sånn i 22 tiden. Pakket ut, la barna i seng, spiste pizza og la oss. Onsdag våknet vi uthvilt og klar for en avslappende ferie. Vi var ute i solen og koste oss meste parten av dagen. På ettermiddagen fikk jeg besøk av en venninne jeg ikke har sett på en stund som har flyttet til Moss. Vi skravla, mimra, koste oss og spiste middag.






Torsdagen startet med frokost før vi dro ned til Foten ( badestrand). Der var det fullt av mennesker! Det hadde jeg ikke trodd. Folk grilla, spiste is, lekte i sanda. Vi satt nede ved stranden med kaffekopp, is, plukket shell og nøt solen. Det blåse en del nede ved vannet da så ble ikke så lenge. Da vi kom tilbake til hytta så fyrte vi opp grillen og spiste deilig grillmat.




Fredag formiddag så kom min søster, hennes kjæreste og min nevø på besøk. De skulle være sammen med oss påskehelgen. Kan tro Linnea var fornøyd da det kom en leke kamerat. De fløy avgårde med en gang og koste seg i hverandres nærvær. Vi tok turen med barna ned til havna og stranda. Sko og sokker gikk av, buksene brettes opp og vi gikk å vasset i vannkanten. DEILIG! Ja vannet var ikke sommervarmt akkurat, men det var så varmt i luften at det gjorde liksom ikke noe. Det var tilogmed noen tøffe sjeler som bada der nede, hjelpes. Vi var nede på stranden leeeenge, det var nemlig litt for varmt oppe ved hytta ( uten at det egentlig kan klages på. Men noe er det da alltid man kan sette fingeren på ). Litt senere på dagen fikk jeg besøk av en venninne som ble hos oss resten av påskehelgen hun også. Kjempe hyggelig :) Grilling ble det da også denne dagen da været var så strålende.

Lørdag var vi oppe tidlig alle mann. Vi tenkte oss nemlig en tur til sverige og siden det er midt i påsken så er det lurt å være der veldig tidlig. Vi var på nordby-senteret 30 min før butikkene åpnet, så da fikk vi gjort innkjøpene i ro og fred før det tyknet til med mennesker.
Det var så utrolig varmt denne dagen også. Vi lå faktisk i bikini ( bh vel å merke, da jeg ikke tok med bikini siden jeg ikke forventet en slik varme) og solte oss. Livet kunne ikke bli bedre!

 På påske egg jakt
 "hvor er neste lapp mon tro?"
 Der lå påske eggene, under bukkene bruse broen :)

Påskeaften er jo også dagen Påskeharen kommer å legger egg rundt omkring. Kan tro barna synes dette var spennende. Slik som året før så var det påskerebus påskeharen la ut. Svigermor hadde lagd påskerebus til Linnea før de dro hjem tirsdag morgen, så da la vi påskeegget til Leon der også. På den første lappen stod det " der hvor vi dusjer", da måtte vi finne ut hvor det var, på neste stod det " der hvor vi henter vann" osv osv Den siste lappen " Der hvor bukkene bruse bor". Det er nemlig en liten bro over en bitte liten bekk, rett nedi skogkanten. Der, under broen lå det 2 påske egg som påskeharen hadde lagt ut. Med store smil løp barna opp til hytta med påske egget under armen for å åpne opp og fråtse i seg.
Kan tro jeg fikk rebus også! :) jippi. Gubben hadde lagd en morsom rebus til meg i samme sjanger. På lappene stod det ting som " Jeg har'n. faen jeg mistan"   " mange gode turer og minner sammen "   Jeg fant tilslutt en pose med cider og sjokolade i :)
Søster og jeg lagde også påskerebus kart til gubbene våre.  Da ble alle glade :)

Søndag var dagen for rydding og vasking før vi tok turen hjemover.

Vi har som sagt hatt en helt fantastisk påske. Gubben har vært ute å fisket hver kveld, så da er han fornøyd :) Pils, kortspill, skravling om kveldene for oss voksne.
Nå venter hverdagen.

Har du hatt en fin påske ?


4 kommentarer:

  1. Åhhh det hørtes deilig ut!! Slike ferier man trenger!!

    SvarSlett
  2. Ja ikke sant Eva? Skjønner ikke helt greia med å kjøre etter snøen når våren er i annmarsj ( selvom det var det vi gjorde da jeg var liten)Håper du har hatt en deilig påske du også.

    SvarSlett
  3. Så godt å ha deg tilbake! Jeg har savnet innlegg fra deg den siste uken...hehe! :)

    Det ser ut til at dere har hatt en super påske, med mye kos! :) Min påske har bestått av å lese til eksamen...

    SvarSlett
  4. Tusen takk Nina, det var hyggelig å høre ;)

    Flink du er da! Skulle gjerne hatt mulighet til å gå på skole..

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...