mandag 11. april 2011

Sunn mamma?

Jeg lurer på om jeg kun snakker for meg selv når jeg spørr: Hvorfor følger vi ikke våre egne regler?
Nå snakker jeg altså om MAT-VETT! Jeg har en dårlig periode for tiden når det gjelder mat. Fryktelig dårlig matlyst så vekten har rast ned.

MEN når jeg faktisk spiser så er ikke jeg en av de som er så veldig nøye på hva jeg putter i munnen, hvor mange kalorier det er og om det er ett høyt innhold av vitaminer og mineraler. På brødskiva tar jeg på det jeg liker uten å tenke over hvor sunt det er.

Når det gjelder barna våres derimot, der er vi alltid veldig påpasselige.

Husk å spise mye frukt og grønt
Ikke for mye søtt
Leverpostei er sunnere enn enda en brødskive med ost
Ikke for mye hvitt ( pasta, lyst brød osv..)

Hvorfor gjelder ikke disse reglene oss selv?

Nå skal jeg spise min "sunne" Brunsj -  Ritz kjeks med smøreost og Tzatziki til forret, nuddler til hovedrett.


5 kommentarer:

  1. Dette har faktisk jeg tenkt mye over også! Jeg er heller ikke den som tenker over hvor mange kalorier, sukker, fett o.l. maten inneholder, men ovenfor snuppa er jeg jo kjempe nøye! Ikke brus (kun hvis vi er borte og andre barn får), ikke så mye godteri, mye vann, frukt, grønnsaker...

    Det er kanskje på tide at jeg tar meg selv i nakken?! :P

    SvarSlett
  2. Hehe godt poeng dette her!! Jeg tenker over det i den vanlige kosten faktisk - men glemmer ALT når det gjelder sjokkis og slike ting

    SvarSlett
  3. Jeg har også tenkt på det der. Selv i ukedagene på kvelden når lysten melder seg hender det at det kommer fram usunne ting. Tror egentlig ikke jeg kjenner noen voksne som så strengt har lørdagsgodt som barn har.

    Tror nok alle foreldre kjenner seg igjen i dette, og ikke bare når det gjelder mat. Hånda i været alle voksne som har snakket med mat i munnen... Eller forsynt oss med mer før vi hadde spist opp...

    SvarSlett
  4. Hånden i været her ! :D

    SvarSlett
  5. Ja det er ikke så lett å etterleve alle de reglene, sukk!

    Og den kommoden... såvidt jeg husker har jeg festa papiret med sånne pittesmå lapper med dobbelsidig feste som er ment til bilder/album (som jeg aldri får tid til, btw...) :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...