torsdag 28. april 2011

Kom igjen: Snu deg!

Det er veldig vanskelig å ikke sammenligne første barn med barn nummer to. Linnea var født 7 uker for tidlig, men var allikvel TIDLIG ute med alt i forhold til babyer født til termin. Opp med hode, rulle, opp på knær, krabbe, gripe leker, stå, gå osv osv...

Denne nydelig lille ( ja han er liten i forhold til gjennomsnittet) gutten min er sååå bedagelig. Han er utrolig fornøyd med bare å ligge på ryggen, vifte med armer og ben, gripe føttene. Jeg legger han titt og ofte på magen for å prøve trene ryggen og nakke muskaltur, men til ingen nytte. Med en gang jeg legger han på magen så angriper han bare hendene sine med munnen. Stakkaren klør som en gal mann i gommene sine. Jeg tar hendene til siden og da blir han sint eller giddalaus og legger hode pent ned. Jeg legger han på siden før å la han dra seg over selv, men det gidder han heller ikke.

Gripe leker er heller ikke så lett. Kordinasjonen er ennå ikke på topp. Etter en god stund får vi tak i leken også griper vi og slepper.

Han er derimot veldig glad i å sitte i denne jumperen sin da. Selv om det ikke er anbefalt. Da får han liksom litt oversikt.


Fysioterapatuen som var på 3 mnd kontrollen sa noe veldig lurt ang dette med bedagelig barn nummer to. Hun sa det at man må huske på det at barn nummer to kanskje ikke har det store behovet til å komme seg opp og ut da han allerede har mye som skjer rundt seg. Den ser jeg veldig godt. Det er ikke nødvendig for Lian å underholde seg selv med å snu seg osv, for Linnea flyr jo rundt overalt og gjør mye rart. Dette ligger da Lian og observerer og underholdes av.

Alle barn er forskjellig og jeg vet jeg ikke burde henge meg så mye opp i dette. Det er bare litt frustrerende som mamma og se at alle andre vokser raskt forbi min lillegutt. Men det kommer seg vel. I morgen blir veslefrikk 6 mnd! Gud som tiden flyr.

Hva kunne din baby ved 6 mnd alder?

3 kommentarer:

  1. sv: Kan nok hende jeg hadde vært i mer giftemodus om jeg hadde hatt kjæreste. Men akkurat nå er det så langt fra min virkelighet. Håper dere får drømmebryllupet en gang, lottovinner eller ei :)

    Da Teo var 6mnd kunne han vel sitte og krabbe mener jeg. Så fort han passerte 7 måneder kunne han også stå :) Han har vært ganske tidlig ute,og det gikk slag i slag på den tiden der :)

    SvarSlett
  2. Alt til sin tid :-) Plutselig både sitter og krabber han :-)
    Klem fra Kine.

    SvarSlett
  3. Ja, vet jeg ikke burde stresse, Men er jo slik at man sammeligner :P

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...