torsdag 12. mai 2011

Barne ord

Det er ikke så lett å få vært eneste ord 100% korrekt i alle sammenhenger. Linnea gjør som alle andre barn og bommer på diverse ord.
Her er noen av ordene til lille prinsesse

Dverger ( som i syv små dverger) = Farger

Da er Sinnataggen= sinnasaggen og Minsten = nilsen

Honning  = Bonning

Brødskive  = Bøfie

Pluss mange andre ord. Eller ikke så veldig mange, men noen til ihvertfall som jeg ikke kommer på dette øyeblikk.
Det kan bli noen morsomme setninger da.

"De syv små fargene bor i skogen i farge huset sitt. Sinnasaggen er veldig glad i bonning. Men nilsen er fryktelig glad i bøfie."

Har jeg nevnt at Linnea kalte lillebroren sin Lian Anna-Matheo de første 3-4 mnd? Eller kun Anna-Matheo. Kjempe fint guttenavn må vite. Ganske så moderne må jeg si. 
Nå skal det sies at det er en jente i bhg til Linnea som heter Anna-Mathea. Tror forvekslingen er kommet herifra :)


I dag ble det koldtbord til middag. Ja kaller det koldtbord for det høres mer fancy ut enn brødskiver til middag. Ikke sant?
Vi har ihvertfall kost oss :) Nå begynte det å regne og tordne nå grusomt. FARLIG! Hold dere inne!!


4 kommentarer:

  1. Jeg kalte besteforeldrene mine - hestemor og hestefar hehe. Var da så nææææææære!!!!

    SvarSlett
  2. hahaha :)vi har da alle noen.. mitt navn var forøvrig Date Dasninge

    SvarSlett
  3. Hehe, sånne ord har Prinsen også. Og jeg tror jeg stjeler den med at man har koldtbord til middag ;) Er lit mer shwung over det ;)

    SvarSlett
  4. Herlig :)
    Eg la bloggen din til i ei av blogglistene mine, vil gjerne følge deg videre.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...