søndag 19. juni 2011

- Linnea's Gullkorn -

Linnea er i den absolutte rette alder for morsomme gullkorn.

Her om torsdag kjørte vi en tur til butikken etter barnehagen. Vi brukte tiden vår til å øve på uttalelse av bokstaven "R". Rrrr som i rev, Rrrr som i rope, Rrrrr rompe osv osv
Linnea øver og øver, men det er ikke lett gitt. Ingen R enda.
På veien hjem fra butikken fortsatte vi.
Meg: "Rrrrrr, som i Rrrris og Rrrrenate"
Linnea: Hæ? Som i is og en ape??
Jeg lo så hardt at jeg trodde jeg skulle kjøre ut av veien :)

Forrige uke kom det ett gullkorn som må nevnes fra sandkassen.
Linnea Marie og nabojenta Linnea hadde vært her nede og kosa seg i vannsprederen. De var selvsagt klissvåte så jeg tok av de våte trusene og kledde på kjolene. Deretter gikk jeg opp for å hente en tørr truse.
Linnea og Linnea satt i sandkassen og lekte. " Linnea nå må du komme hit så jeg får tatt på deg trusa." - Ingen respons. "Linnea, kom å ta på trusa eller får du masse sand på tissen og det er ikke bra." - Ingen respons. "linnea, nå må du komme!"
Da fikk Linnea nok av maset mitt og skrek ut:
" Mamma! Jeg får ikke sand i tissen hvis jeg promper!"
Alle vi naboene som satt ute i solen trodde vi skulle dette av stolene våres, latteren var rungende! :)

Det er jo noe hverdag som er morro. Også den fantasien som hun er å heldig å ha.
På veien hjem fra barnehagen for ca 2 uker siden kom en spennende historie:
"Mamma. I dag var det noen som løp etter meg i barnhagen, da ble jeg redd også løp jeg vekk ut av porten i barnehagen. Men der er det farlig for der er det biler. Så kjørte en bil på meg så jeg ble flat som en pannekake. det sa BANG så var jeg dø. Åsså kom det en drage!"
- "Var den dragen farlig da Linnea?"
" Neeeeei. Han var snill. også løfta han meg opp også fløy vi hjem. Vi ringte på døra: Riiiiing. Men du mamma var ikke hjemme. og da ble jeg lei meg."

Vi kom frem til slutt at hun hadde prøvd å klatre over porten i barnehagen den dagen, derfor den fantastiske historien :)

Herlige jenta mi <3 
Her var Linnea Marie like gammel som Lian Matheo er nå. Tide flyr så altfor fort.

3 kommentarer:

  1. Haha, gullkorn fra barnemunn ja :) Morro når de begynner å komme med slike kommentarer :)

    SvarSlett
  2. Alexandrajuni 19, 2011

    Gojente:) du får gi hun en klem fra meg!

    SvarSlett
  3. DET SKAL JEG GJØRE :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...