torsdag 2. juni 2011

Stakkars mamma?

Det ble plutselig en mye mer innholdsrik dag enn forventet...

Med gubben på jobb var jeg hjemme med mine 2 små. Etter noen timer inne bestemte jeg meg for å være flink pike. Jeg satte ungene litt hos min kjære nabo ( som er gudmor til Lian ) og fikk låne gressklipperen deres. "Gresset", som består av 80 % løvetann og 20% mose, var blitt så grusomt høyt at min manuelle gressklipper bare kunne glemme det.
Da det var gjort vasket jeg klær, hengte opp klær og strøk klær ( kan vel like så godt pynte litt på sannheten, klærne blir nemlig som ny strøket når de henger ute)

En fornøyd mamma, stolt av dagens gjøremål setter seg ned hos naboen og tar en kaffekopp. Plutselig høres ett vræææææl. Linnea hadde datt ned fra den lille muren rett forran oss og skrapt opp låret. Jeg skjønte det måtte være litt av ett "skrubb" sår da hun skrek som en stukken gris stakkar.
Tok henne med inn og kledde av den opprevne strømpebuksen. Da fikk jeg litt av ett sjokk. Det "skrubbsåret" jeg forventet var i virkeligheten en stor, lang flenge nedover hele låret ned til kneet. Jeg så huden hadde spjæla og tenkte " faen faen faen, nå må hu sikkert sy!"
Ropte fortvilt på naboen og hun kom med "lappesaker".

Vi kom oss ned til legevakten og ble fortalt at det så ut som vi slapp disse stingene. Åhhh Thank you Lord!
På med nye beslag og bandasje. Rosa bandasje vel og merke :)

 Naboen hadde lilla bandasje :) Her sitter vi på venterommet på legevakten.

Etter noen timer med å gå rundt å bære på vesla, finner hun ut at det går ann å gå selv. Da blir mamma straks roligere. Tror nesten det er værre for mamma-hjertet enn for dette stakkars barnet som har vondt. 

Nå ligger vesla i senga etter en god middag. Lian har også sovnet. Gubben støvsuger og jeg tenker på alt det jeg skal få tid til i morgen før 30års laget vi skal i.

 Denne poteten hadde jeg ikke HJERTE til å koke.. du tok den? haha

Tusen takk til søte, snille Kine som overasket meg med gave i går! Hun visste jeg har ønsket meg slike sink-hus lenge <3

3 kommentarer:

  1. Godt det gikk bra med Linnea, og at ho slapp å sy :)

    SvarSlett
  2. Huff fikk en klomp i halsen der, har heligvis ikke opplevd noe sånt enda (bank i bordet).

    Hun får ha god bedring<3

    Kjempe fint sink-hus. Og en super flink mor er du:)

    klem

    SvarSlett
  3. Marita: Ja det var godt hu slapp det stakkar.

    Anette: Bank, bank, bank i bordet ja. Hun har løpt rundt som en gal i dag, så får håpe det går greit. Så utrolig hyggelig sakt :) Tåre.. klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...