onsdag 6. juli 2011

Tilbake

Nå har jeg virkelig latt bloggen vente. Med mye som skjer og en litt sliten jobbende to barnsmor blir det sånn.
Her kommer en liten oppsummering av det som har skjedd i Det Blå Huset i det siste.

Forrige uke var det sommer-avsluttning i barnehagen til Linnea. Det ble vi underholdt med mye sang og dans av våre flotte barn og barnehage "tanter" ( jeg vet at det ikke er lov å si "tante" lenger, men synes det er så koselig)
Vi grilla, skravla og lekte med barna våres. Lian ble en smule grinete så vi dro hjem litt tidligere.

 "se mamma, vi spiller trekkspill"

 Nam Nam pølser
 The mini-man
Linnea imiterer sjimpansene hun så i Kristiansand dyrepark

I helgen satte vi bort barna våres slik at vi kunne ta ett raid i Sverige. Nå har vi jo hytte i fredrikstad så turen til Sverige ble litt kortere. Vi fikk kjøpt inn litt over halvparten av alkoholen til bryllupet :) Tusen takk til gode venner som hjalp oss med alkohol-kvota si :)
Det ble ikke en helt barne-fri helg da. Svigerfar var også på hytta med lillesøsteren til gubben på snart 4 år. men det var litt godt for da hadde jeg jo en "liksom-linnea-erstattning".
Vin, stillhet, båtur og kos.
Vi tok turen hjem tidlig søndag morgen da Lian Matheo ikke var helt i go-form. Mamma kommer Lian!

 Mamma sin "tåte"flaske
 Meg og min svigerinne - er det ikke rart :)
 Synes dykkerdrakta kledde meg ejg

 Vi kjørte suuuper fort assa!
Morsomt å fiske i sjøen, dårlig med fangst da..

I dag sitter jeg her ved datan min, vesla leker på rommet sitt og jeg savner gubben og guttungen. De dro nemlig i går ned til hytta og skal være der til fredag. 
Jeg tror, eller er ganske så sikker, på at vesla har vannkopper. Men da har hun fått ett veldig mildt utbrudd. Har vel kanskje 15-20 prikker tilsammen. Kun 3-5 stykker som har væsket litt. Ingen plager og ingen feber.
Så da blir vi hjemme :)

Avslutter med en glad melding:

Som mange vet så har jeg irritert meg grønn over at Linnea og Lian må gå i hver sin barnehage til høsten. Disse barnehagene ligger også GANSKE langt fra hverandre og i hver sin retning. Lian sin barnehage ligger også langt pokker i vold oppi skauen, så med meg på vinterføret hadde vi ratt kjørt ut og daua.

Ring, ring, ring: Lian har fått plass sammen med Linnea i barnehagen her nede :) JAAAAAAAA! Fy søren ble så glad at jeg nesten hoppet opp til det øverste skylaget. Også så glad som Linnea ble da vi fortalte det til henne <3
Det var visste noen som hadde ombestemt seg ang barnehage bytte. Thank you, thank you!

Have a good one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...