torsdag 17. november 2011

Til tannlegen vi dro

Med en relativt spent 3 åring !
Vi har brukt god tid på forberedelse av det første tannlege besøket til Linnea Marie. Mye snakk om tannpuss, Karius, baktus og hvor mange spennende ting tannlegen har :)
Hun har gledet seg følt til dette helt til noen dager siden. Da ble det hele litt for nært. "Men du mamma, tannlegen vil heller se på tennene til Lian. For han har jo nettopp fått tenner han". "Nei, det er jo dine tenner han vil se på. Han har jo gledet seg til det"


Vi troppet opp hos tannlegen med en engstelig 3åring gjemmende seg bak ryggen til mamma.
Tannlegen vi kom til var veldig flink. Det tok ikke lange tiden før tilliten var på plass.
Etter noen få minutter gikk det fra å holde hånden tett forran munnen ( ikke pokker om denne mannen lurer meg til å åpne munnen), til et stort gap :)
Flinke jenta si det!

Jeg må jo innrømme at jeg var nervøs også. Ikke bare fordi jeg tannlegeskrekk, men for at vi har vært flinke nok med tannpussen. Hjelp, hva hvis hun har hull i tennene og jeg får spørsmål om hvorfor tennene ser slik ut.
MEEEN, hun hadde eksemplariske tenner! Jippi!! :)
Stolt 3 åring og stolt mamma


Da vi hadde vært så flinke så tok vi oss turen til Gran senteret. En tur på Cafe var på sin plass. Kaffe til mamma og is til vesla ( ikke si det til tannlegen).
Litt julegave shopping fikk vi også tid til :)
Jeg og lillemor har hatt en fantastisk jente dag helt for oss selv !


Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...