onsdag 18. januar 2012

"Ubåter"



Da var det tid for min årlige hår klipp. Haha...er så latterlig, men er kun 2-3 ganger i året jeg faktisk klipper meg. For det første så koster det jo en del, og for det andre så er det dette med å ha tid til det, for ikke å snakke om å TA seg tid til det.
Forandring fryder :)
Det nesten nøyaktig 1 år mellom hver gang jeg får meg lugg. Klipper lugg ---> går lei---> Lar den vokse ut--> venter ett år--> klipper den på nytt.


Jeg er super fornøyd med den nye sveisen ! Hei sveis :)


Over til noe annet. Vi vet alle om de såkalte "ubåtene". Du vet sånne ekle klumper som flyter i flaska etter barna drukket. " Bare ta resten du jenta mi:"
Vel i dag fant jeg noen sånne ubåter, men i en hel annen sammenheng. 
Jentungen sitter i badekaret og vasker seg imens jeg kler på en nybadet gutt pysjamasen sin. Jeg titter innom og da ser jeg det: Ansiktet ! Det skyldige ansiktet. Alle mammer vet hva dette betyr. Hva er det som skjer nå? "Hva driver du med da jenta mi?" "Ikke noe", får jeg som svar. Litt tvilende forsetter jeg med leggingen av minsten.
Det tar nøyaktig 2 min før jeg går inn på badet igjen. Der sitter jentungen og "dytter" vannet bort fra kroppen.  Jeg rekker ikke komme meg bort til badekaret engang før jenta buser ut med " Se mamma, det er bæsj i badekaret. jeg klarte ikke holde meg". Og der var det de største ubåtene jeg noensinne har sett. Æsj.
Mamma refleksene var allerede i full sving med å løfte henne ut av badekaret og sette henne på do. da var det vask og desinfisering av badekaret før jenta måtte dusjes grundig. Stakkar jenta mi.
Vel, vel, thats life.. Er jo litt morsomt da.. Eller?

Tror jeg blir her i sofaen resten av kvelden jeg nå. Later som husarbeidet ikke venter, lar malekosten ligge for i kveld----> Lat ! Yeah ! Jobb i morgen :)

Have a nice one!



2 kommentarer:

  1. Er du fortsatt i jobb hod cmyk? :)
    Blir vel noen sånne u-båt historier her også etterhvert tenker jeg.. uuh :)

    SvarSlett
  2. Hei Caroline :) Nei der sa jeg opp ganske raskt. Fant fort ut at det ikke passet livs situasjonen akuratt nå. Trist, men det måtte bare bli slik.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...