tirsdag 20. mars 2012

Alt som er godt, kommer fra høna..

... Ja dette kan vel egentlig tolkes på flere måter.
Nå tenker jeg mer i mat-banen. I den rettingen så er vi en skikkelig høne familie. Høna kan brukes til så mangt ( haha.. den kan ihvertfall tolkes feil). Her i huset er vi glade høna gir oss kylling og egg.
Hvis jeg må tenke over hvor ofte vi spiser kylling i løpet av en uke, så er det kanskje opptil 3-4 dager. Egg derimot, nærmest hver eneste dag.
Nå har lille-gull fått påvist egg allergi tidligere så det har blitt dårlig med egg på han, men nå som han har fått påvist NEGATIVT til allergien så er det bare å prøve seg frem.
Den som spiser mest egg i familien er definitivt MEG :) Det er vel fordi jeg var oppvokst i familien egg jeg også.
Husker som liten at jeg spurte mamma om egg og fikk som svar " det er kun ett egg igjen, og det skal pappa ha når han kommer hjem fra jobb jenta mi". Som far så datter :)



I dag ble det lappe-sammen-middag. Da tok vi det beste av det beste og samlet på tallerken.
Sirton-kylling, kokt egg, potetsalat, cherry tomater og mais.
Yummy, yummy !


Hvis du tok ordet høna på den andre måten, så er det ålreit. Ett annet eksempel på gode ting fra høna kan jo være de herlige barna våres. Eller den ble litt drøy eller?
Jaja..

Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...