torsdag 15. mars 2012

Lost in translation

Det er mye som lett kan missforstås med en nysgjerrig 4 åring i hus.
Under middagen, som var fiskeboller i hvitsaus med poteter og gulrøtter, så blir informasjonsbehovet stort. 
"Mamma,  hva er det i gulrøtter? Jeg elsker gulrot"
Jeg forklarer at i gulrot er det masse stoffer som er bra for kroppen, så spis så mye du vil. Det er også noe som heter A-vitaminer der, også tror jeg det er B-vitaminer.

Linnea ser helt forskrekket ut.
"Hæ? Er det BABYKANINER inni der?! Stopp pappa, du spiser masse små baby harepuser!!"
Etter litt humring for meg selv, forklarer jeg at det heter B-VITAMINER, ikke babykaniner.
En tydelig lettet Linnea fortsetter da å knaske videre.
Puh, krise avverget. Du kan jo selv tenke deg scenarioet av å få den sjokk beskjeden.

" Mamma dette er deg når du går rundt å leter etter godteri."
Linnea har blitt kjempe flink til å skrive navnet sitt ! Mor er selvsagt super stolt !


Med strålende solskinn ute, har jeg brukt dagen på å sove. Jeg jobbet nemlig 10 timer nattevakt i natt, så da ble det en solskinns dag i sengen :)
Nå er det filmkos med store mannen, før sengen og jobb i morgen tidlig.

Have a nice one

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...