tirsdag 24. april 2012

En drøm

Jeg som alle andre drømmer om hva jeg ønsker og oppnå her i livet. Noen drømmer er mindre realistiske enn andre. En realistisk drøm jeg har er å få meg en utdannelse. Etter to barn tett oppå hverandre er dette en drøm jeg har måtte utsette.
Dessuten er det ikke bare bare å ta en utdannelse med 2 unger som krever sitt og ikke minst det at det økonomiske skal fungere. MEN jeg skal få det til. Jeg har også vært ubesluttsom på hvilken retning jeg skal gå.
Skal jeg forfølge drømmen som butikksjef og bruke den erfaringen jeg har der, eller skal jeg utdanne meg innenfor helsesektoren som jeg trives så godt i?
Jeg stor trives i hjemmesykepleien ! Og det er store muligheter til å videre utdanne seg i diverse retninger etter endt sykepleier bachelor. Der kan jeg jo også videre utdanne meg innen ledelse.
Tror jeg skal gå i den retningen, og søke meg inn på Diakon hjemmet deltid sykepleier.

Så var det denne urealistiske drømmen jeg har da. 
Som enhver blogger så er jeg glad i å skrive. Noe som spesielt interesserer meg er MUSIKK. Både synge og skrive tekster.  Jeg har lydopptak fra meg selv som 3 åring hvor jeg sang egenkomponerte sanger :) På ett VELDIG amatør nivå selvsagt. De handlet mesteparten om godteri den gangen :) Haha..
Synge er noe jeg gjør hele dagen, men ikke noe jeg hadde turt å gjøre forran en bunch med mennesker. Stemmen er heller ikke optimal, så drømmen går vel helst på tekst biten.
Tenk om jeg i fremtiden kunne levd som songwriter? DET ER MIN DRØM!
Drømmen er for øyeblikket langt utenfor rekkevidde, men det er da lov å drømme ikke sant?



Kanskje jeg kan skrive låter for lillebrosjan ? Er den en som kommer til å klare og oppnå artist drømmen så er det han. Synger som en engel, ser bra ut, skriver egne låter og spiller gitar i en alder av 15 år. Se opp!

Nei, vi får se hva det blir til her gitt. MEN jeg kan da forsette og leke meg med tekstene mine alene i stua om kvelden :)

Over til noe helt annet. I heimen her er det jeg som har det overordne ansvaret for ting er som det skal. Dette innebærer også selvangivelsen selvsagt. Den satt jeg med i hele går kveld. Frøken perfeksjonist skal ha alt helt.. ja.. perfekt!
Det blir hvert eneste år en god porsjon med frustrasjon. Gårsdagen var intet unntak! Skattekontoret har heller ikke fått med seg at vi nå er gift, så da ble det noen telefoner dit idag. Vente tiden på telefonlinjen dit var vel nærmere 1 time, så det hjalp ikke sinnataggen ( eller sinnasaggen, som Linnea sier) i sofaen her.
Selvangivelse får være selvangivelse til i morgen, i kveld skal jeg nemlig på kino med jentegjengen å se Titanic i 3D. Lommetørkler - check! Vannfast maskara - check!
"Im flying jack!"

Bilde lånt fra google.com

Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...