torsdag 19. april 2012

Insomnia

What to do?
Rett over hodet på meg i rommet ovenpå "ligger" det en liten tass som slett ikke har tenkt til å sove. Hvertfall ikke med det første.
Lillemannen her i huset pleier å være ett doven-dyr. Og etter en lang dag i barnehagen har han sin faste leggetid på 17:30 -18:00. Da er han som regel helt utslitt, og helt klar for sengen. Det skal også sies at han har hatt samme leggetid siden han var 6 mnd. Dermed har han liksom sin egen innvendige klokke :)

MEN... Nå i det siste har han begynt holde ut litt lengre (les: i kveld myyyyyye lengre). Det finnes ikke gråt der oppe, kun sang, mumling og latter.
Så var det dette med å være konsekvent og disiplin da.
Vet du? Jeg synes det er fryktelig vanskelig når det du møter på rommet er en liten gutt som gjemmer ansiktet under ett teppe, titter frem og roper "titt.tei!" For så å le seg ihjel :)
Det går jo ikke ann å holde maska. Så bare for å gjøre meg selv en stor bjørne-tjeneste så blir jeg med på leken. Leker borte-tittei, kiler og står i.
Det kommer jeg til å få svi for senere, men who cares?
Vi lever i øyeblikket!

Dessuten har han skjønt at han ikke får sove uten smokken. Han skjønner også såpass at VI vet han ikke får sove uten smokken. Da blir det slik : Kaste smokken på gulvet--> så kommer mamma og pappa. Det gjør vi gjerne 100 ganger i lpet av kvelden. Og det er like koselig med besøk på rommet hver gang synes nå han :)




Nå skal jeg sitte her å sulte ved siden av en tom brødboks. Vanskelig å være kresen gitt.

Have a nice one!

2 kommentarer:

  1. Hihi, ikke lett å være konsekvent når de er så blide :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt ikke lett nei :) mamma.hjerte mitt er for mykt gitt

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...