onsdag 18. april 2012

Lillemann innlåst i bilen

Da var det skjedd oss også. Det som aldri skal skje. Noe som bare skjer andre og aldri DEG.
Vel, vi er da bare mennesker alle sammen. Ting er jammen fort gjort.

Etter ett par timer på jobb, får jeg en stressende telefon fra gubben.
- Du jeg har ett problem jeg. Jeg har låst Lian inn i bilen.
-Hva er det du sier?!
Hønemor på jobb blir selvsagt super-stresset, og ikke minst den stakkars gubben da. Der sitter lillemannen inni bilen og gråter, også har vi stressa pappa utenfor som prøver å resonnere seg frem til hva han skal gjøre samtidig som han forsøker passer på Linnea som løper avgårde.
-Ring politiet da, så de kan komme å få opp døren! Ring vekterselskapet! Knus ruta!
Etter en haug av telefoner til politiet ( som ikke kunne hjelpe), til naboen som kunne passe Linnea imens gubben stod ved bilen til lillemann, til vekterselskapet og viking, ble vi fortalt at de var 10 minutter unna.
Takk gud for at det ikke var varmt ute og at lillemann ikke hadde mye klær på seg. Ellers hadde vinduet på bilen blitt smasha på 2 min. DET ER HELT SIKKERT!
Tror det var de leeeeengste 20-30 min ever.
En fortvilet gutt tydelig preget av kjedsomhet og ikke minst en nysgjerrig gutt så rart på karen fra Viking som omsider kom for å få "pumpet" opp døren.

Da kunne mor puste lettet ut, og dermed forsette i jobben.

Da var den leksa lært. Ikke glem nøkkelen igjen i tenningen, ta vesla ut på den ene siden og låse den døren FØR du er sikker på at døren på andre siden er låst opp. Stakkar mannen. Han fikk dårlig samvittighet.


Det gikk jo bra til slutt :) Kan tro jeg kosa ekstra ekstra på mini da jeg kom hjem. Kose-mose-overdose nemlig. Nemlig!

Lian var i strålende humør etterpå.

Har du noen gang gjort det samme?

Have a nice one!

10 kommentarer:

  1. Huff, så skremmende det må ha vært både for ham og dere.Måtte bare kommentere for deres sønn heter det samme som min datter og gubben min sitt etternavn..hehe..:)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morro :) go gutten er faktisk oppkalt etter ett etternavn. Min farfar sitt :) han het Lian. synes det passet seg som fornavn jeg ;)

      Slett
  2. Dette er vel blant alle foreldres mareritt. Vi har en slik bil som låser seg etter en stund dersom ingenting skjer, så jeg er livredd for å legge fra meg nøklene inne i bilen sammen med Busteliten for plutselig så sitter han der. Har gått bra til nå, bank i bordet. Håper dere ikke opplever det samme igjen, også var det jo bra at det endte godt :-)
    Ha en fin torsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den andre bilen vår er også sånn. låser seg selv etter en stund. Så der må vi hvertfall passe på. Bank, bank, bank, bank i bordet ja! haha

      Slett
  3. Uff, så ekkelt! Bra det ordnet seg og at lillegutt ikke fikk noen varige men:)

    Har ikke klart det selv..enda:p

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja har forstått det slik at vi er langt fra de eneste. Usj, det er så fort gjort.

      Får håpe du slepper unna :P

      Slett
  4. Ææ det skjer så fort! Syntes du har fin holding da, vi er bare mennesker og det er så riktig :-) Klem fra Lykkemamma
    PS. Superfin blogg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant? Takk skal du ha :)

      Slett
  5. Huff, så skremmende.. Sitter her med klump i halsen bare av å lese om det.. Ish.. Absolutt ikke en morsom´ situasjon å sitte i.. Heldigvis gikk det bra..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og da kan du tenke deg jeg fikk klump i både hals og mage, siden jeg var jo avgårde på jobb. Funka dårlig å ha hodet med seg akuratt i det øyeblikket. Takk gud for at det ikke var en het sommerdag, eller en iskald vinterdag.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...