torsdag 3. mai 2012

Koffein - LOVE

De siste par dagene har gått til Grunnkurs i Legemiddellære.
Kjempe spennende, men GUD merker det er lenge siden jeg har sitti på skolebenken ! Hodet er fullstendig propp fult.
Det er ett 3 dagers kurs som er tykt, tykt, tykt pakket. Læreren vår sa det hun også, her må man ha hodet med seg gitt.
Vi skal igjennom : Lover/forskrifter/ansvarsforhold, vilkår for å delta i legemiddelhåndtering, Kvalitetssikring av legemiddelhåndtering/krav til dokumentasjon, Farmakokinetikk, Legemidler og eldre, Ledemiddelformer, Bivirkninger, Interaksjoner, Compliance, Avføringsmidler, Smertestillende, Hjerte-kar midler, Legemidler ved diabetes, sovemidler, Legemidler mot Depresjon, Psykoser, Angst, Epilepsi, Antibiotika og sist men ikke minst legemidler ved Astma.
Klarte du det uten å trekke pusten? Hvis du synes det ikke hørtes så mye ut, så tar du feeeeil. Hvertfall når det gjelder tidspress. 12 times intensivkurs og eksamen 1 uke etterpå. Hjelp!


Som den kjerringa jeg er så har jeg sørget for koffein inntaket.



Merket kicket etter en liten stund, da benet mitt rista så fælt at det nesten hoppet ut av rommet. Pennen fikk også gjennomgå litt. Også kjeften da, selvsagt. Jeg vil helst vite alt.
Nå klager jeg vel bare for å klage, for jeg synes jo egentlig det er jævlig spennende ! Hehe :) Gleder meg virkelig til å fordype meg enda mer i dette under sykepleier utdannelsen.
Hvis jeg klarer å bestå dette kurset da... iiiiiik... Here we go !

Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...