torsdag 24. mai 2012

Rygg-fossen

Sammen med den økende temperaturen øker også inntak av brus, pølser, flint-stek, is og klaging. For det er jo helt nødvendig. Jeg klager ALLTID på været ! Det er for kaldt, det er for varmt, det blåser for mye, det blåser for lite, det er for tørt, det er for vått, det er for høy luftfuktighet, det er for lav luftfuktighet osv osv.. Det finnes ikke en mellom ting. Aldri. Noe må man jo klage på. Og det skal alle høre.


Is er en selvfølge i varmen.
Det var ingen bombe at vesle frøken spurte pent etter en kald is når hun ble hentet i barnehagen. " Hvis jeg skal kjøpe en pakke med is så skal du LOVE at du ikke stjeler fra fryseren Linnea" ( Det skjer nemlig alltid før vi har stått opp, hvis det ligger slike godsaker i fryseren.)
" Ja mamma. Jeg lover jeg skal aldri gjøre det mer, bare jeg får den isen!"

En strålende fornøyd jente sitter med is-pakken på fanget på vei hjem. Vi skal nemlig vente til vi kommer hjem før vi åpner den.
"Åh, mamma jeg bare elsker pakkiser!"
Kan tro jeg humret litt for meg selv der i fram setet. Du skjønte jo hva hun mente?

1,2,3 klissvåte og iskalde unger. Gjett hvem som blir forkjølet


En liten pause inne i skyggen er nå velfortjent. Lian har sovnet og Linnea og andre-Linnea løper rundt her ute. Der har du virkelig Tuppen og Lillemor ! Det er som om vi har ekko i hagen. Den ene gjentar eksakt det den andre sier til enhver tid.

Med huden full av både svette, solkrem, jord, middag-is-og brus rester er det på tide å finne dusjen før turen går til " Grand Prix Kick-off" med Ku-gjengen ( er det gubben kaller venninnegjengen min).

Have a nice one!

Ps: Hadde det kjempe hyggelig på tur med resten av de gale kolleger i går. Middag på Brasseriet og revyen "Evig ung" på Det Norske Teater passet oss midt i blinken på en varm sommerdag.

Hatten var på, sjølvklart!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...