fredag 22. juni 2012

Vimpel-rekke til barnerommet - DIY

Jeg er ferdig! Er det mulig? Slike ting pleier å ta meg evigheter.
Jeg begynte på vimpel rekke på lillemann sitt rom for over 1 år siden. Den gangen var de av stoff. Samme stoff som gardinene. Dette har jeg altså IKKE fullført.
Her forrige uke bestemte jeg meg for å lage en ny. Denne gangen av papir.
Super enkelt, tidsbesparende og ikke minst dekorativt !

Min vimpel-rekke av papir:

Jeg har brukt en gammel barnebok med selveste Ole Brum. Vi har x-antall Disney barnebøker så da tok jeg en av de.


Klippet ut en trekant i papp som brukes som mal og fant motivene jeg ønsket. Tegnet rundt malen og klippet ut motivene.


Silke/sateng bånd i fargen sølvgrå hadde jeg tilfeldigvis liggende. Denne var bred nok til at jeg kunne brette båndet rundt øverste kant av trekantene. Fest godt med sikkerhetsnåler.


Da var det bare å begynne å sy :)
Hold tunga rett i munn og jobb deg nedover vimpel-rekken.
Med min gamle symaskin fra 1927 gikk dette nesten smertefritt. Linja ble langtifra rett, men pytt pytt. jeg traff da hvertfall :)
At det ikke ser maskinlagd ut er jo litt av sjarmen!



Heng den opp til ungenes glede!
Hvem elsker vel ikke Ole Brum? Hva med en prinsesse Vimpel-rekke til jenterommet? Tror jeg kommer til å lage mange av disse :)


Her er vimpel-rekken jeg lagde til vesla sitt rom for 1 års tid siden.
Stygt redd for at hele huset nå blir full av Vimpler :)

På tide å pakke vekk sy sakene og frem med gavepapiret. Go Gutten til tante fyller 4 år i dag, og vi skal i bursdag !

Hava a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...