onsdag 10. oktober 2012

Alle tradisjoner bra?

God morgen!
Nå er det sannelig ikke lenge til snøen kommer dere. Tykk is på bilvinduet og rim på bakken som ikke gir taket før utover dagen. Brrr... Det er bare å kle på seg og forberede seg på 5 dobbla strømregninger.
Nok en morgen med rennende nese, sår hals og hoste. Både på mor og Lian, så vi bestemte oss for å bli hjemme i dag. Innekos med med noe godt i skåla og Dumbo på tv. Det slo meg her i løpet av Dumbo at den kanskje ikke er så veldig barnevennlig som den burde? Jeg mener en drita full elefant som hallusinerer og har en så hard "natt på byen" at han ender i ett tre uten å huske hvordan han kom seg dit? 
Hvis en slik barnefilm hadde blitt lagd i dag hadde den skap fullstendig kaos og den hadde aldri sett dagens lys. Men disse gamle klassikerne våre som vi elsker er jo egentlig full av mindre barnevennlige scener. Det er liksom "greit" kun fordi de har gått i generasjoner. Det var såååå mye bedre før! Eller var det nå det?
Vel full elefant eller ikke så ser vi nå bort ifra det og koste oss :)




I løpet av dagen i dag kommer gubben hjem med vesla. Å jeg gleder meg til å høre hvordan de har hatt det! Gubben tok nemlig med seg vesla ned på hytta mandag. " Vet du hva mamma, jeg og pappa skal på hytta alene! Og vi skal bare kose oss! Helt alene! Åååååååååå jeg gleder meg!"
De trengte virkelig litt alene tid sammen. Og ikke minst at vesla får gjøre noe koselig med pappaen sin uten at Lian skal ha noe av oppmerksomheten  Jeg har fått høre at de tok seg en tur til Sverige i den store godis butikken som resulterte i masse godis spising og film under teppe på hytta. Og at de har vært på fisketur med STOR fiskelykke :)


Ser nå bunnen på kaffekopp nr 4, og tusler meg bort til kjøkkenet for å se om det er nok kaffe i kanna til kopp nr 5.

Dagens norske uttrykk:

Å være blek om nebbet - Enten litt blek fordi en er syk, eller litt redd

Have a nice one!

Følg meg på Instagram da vel :) Renate4141

2 kommentarer:

  1. Heldige jenta di..både pappatid, masse fisking godteri! Barnlig lykke :)

    Det er flere av Disney filmene som er skumle. I tidligere tider var det 11 års grense på tegnefilmer Tornerose...

    God kveld til deg.

    SvarSlett
  2. Ja er det ikke rart egentlig ? Jeg mener vi ser jo ikke på de som skadelig for vi er jo så vandt til de, men hvis man åpner sinnet og følger med ser man mye ett barn ikke trenger vite om å ung alder.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...