mandag 8. oktober 2012

Fool me once shame on me...

Dumme, dumme oss.. Forbrukere altså. Vi er så lettlurte!
Jeg er ganske så sikker på at jeg ikke kun snakker for meg selv når jeg sier at kupp er tingen. Jeg vet hvertfall at når jeg ser SALG skiltet så er det en liten sikring som går oppi der. Man skal liksom spare penger på å kjøpe det man trenger til ungene og seg selv når det er salg, men ender som regel opp med mye mer --> derfor ikke ett øre spart.
Dette er jo noe vi er klar over alle sammen.. I ettertid vel og merke..
Den vondt magefølelsen da du kom hjem fra senteret og ser alle posene. "Åj, jeg trengte vel egentlig ikke den, eller den, eller den.."

Vel vel over til poenget. Selvom det er mye vi er bevisste på så er det også mange salgs-triks der ute som går oss husforbi. Det ene salgs-trikset lyste opp som en lyspære over hodet mitt da jeg stod i dusjen i stad.

Såpe er nemlig noe som det går mye av i vår familie. Men to små trollunger som vaskes og dusjen gjerne flere ganger om dagen. Da er det nå slik at mor jakter på gode såper, som ikke flår meg. Derfor har jeg begynt å kjøpe de STORE Palmolive flaskene på Euopris. Etter en stund har jeg lagt merke til at de blir da pokker meg like fort tomme som andre små flasker.
EUREKA!
Det er da ikke så rart da åpningen på flaska er så store at porsjonen med såpe som kommer ut er 3-4 ganger så mye som ved de vanlig flaskene!
AHA! Der gjennomskuet jeg dere! Aldri mer store "billige" flasker. Spre budskapet. Hahaha..

Forresten så er det vel kun jeg som bruker den såpa, da ungen bruker noe mer barnevennlig. Så kanskje JEG er mitt eget problem? Åj da..



Anyways.. Nå har ugla liggi på sofaen i selvmedlidenhet i hele dag. Kaffen er tilogmed blitt byttet ut med te m/ honning. Og når kaffen er borte, så er jeg virkelig syk! Vææ kanskje tiden har kommet?
Neida, men formen er ordentlig kjip. Så mine venner i dag har vært mr. sofa, dyne, pc, dr.Phil, toalettpapir osv osv..
Åler meg opp trappen for å finne sengen nå, men må jo avslutte med ett nytt norsk uttrykk.

Dagens uttrykk:

Medaljens bakside - Den negative siden av noe positivt

Have a nice one!



1 kommentar:

  1. haha! kjenner meg såå igjen! Og vet du hvorfor sånne vanlige ting man trenger som brød, melk ol er lengst inni butikken? Nettopp..for da må vi gå forbi mange fristende ting vi kan plukke med oss på veien;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...