søndag 14. oktober 2012

Like plutselig som alltid..

Hei dere.. Vi lever i Norge!
Vinteren burde ikke komme som en overraskelse, men det gjør den jo.. alltid.. Jeg snakker ikke bare som barnegleden som bruser igjennom deg når de magiske flakene faller, men om bilistene. 
Mottoet "vi tar det i morra" er det tydeligvis ikke kun oss her i huset som lever etter. Vi må jo vente med å bytte dekk til snøen faktisk er her eller? Og når det snøen faller så er vi som regel ikke hjemme med dekkskiftet i nærheten, neeeeida.. Da må vi kjøre på isglatt føre og høre om biler som ligger strødd både her og både der.. Nervøse og svette til vi setter bilen fra oss og får bena trygt plantet nede på bakken.
Ikke i år kompis :)
I år vi vi faktisk føre var  Er det mulig? Splitter nye vinterdekk gjør nå at bilen vår var godt skodd FØR snøen kom. Så da sitter jeg her og leser nettavisenes skildring om uheldige bilister rundt omkring på østlandet, med ett lite djevelsk smil om munnen :)


Vi våknet opp til snø ! Og siden vi bor der vi bor, så har det bare vedvart og tilogmed lagt seg litt.
På tide å finne frem vinterdressene?

Vi kjørte 20 min sydover for å ferie min svogers fødselsdag i dag. Og den korte kjøre turen unna regnet det. Snø her, regn der. Linnea hadde lille Celine på overnattnings besøk her i natt og Celine kunne fortelle mamman sin at der hvor Linnea bor var det blitt JUL :)
Linnea er også meget bestemt på at nr snøen kommer så er ikke julen så langt unna. Må nok skuffe henne litt der altså.


Ellers så kan jeg fortelle at jeg var å en meget produktiv sy-kveld på fredag. En fredag i måneden samles vi en gjeng sosiale hadelands damer til kos. Vi drikker kaffe, litt vin og tar med oss hvert vårt lille prosjekt. Denne fredagen var vi hos min gode venninne og nabo som bor vegg-i-vegg. 
Jeg bar da over min grusomt tunge symaskin fra 1927 og annet pikkpakk jeg trengte.
Her skulle de sys nye putevar til noen pynte puter, og ble godt fornøyd med resultatet så min tålmodighet for slikt egentlig er lik null.
Stoffet er kjøpt på IKEA og er det samme stoffet jeg har trukket stolene i spisestue møblene med :)

Litt utydeligbilde, men har sydd på noen stilige "sølv" knapper på de hjemme lagde pute-varene:)

Nå skal jeg riste gubben løs fra iphone spillet han driver med borti der, fyre opp noen fler stearinlys, slenge i en ny kubbe i peisen og se om vi finner en god film.
GOD SØNDAG!


Dagens Norske uttrykk:

Er det der landet ligger? -  Er det sånn det er?

Have a nice one!

? Instagram - Renate4141

2 kommentarer:

  1. Her og var det mye frost og is idag! Må innrømme at jeg ikke er heelt klar for vinterens snødekke enda! Brr

    SvarSlett
  2. Nei ikke klar i det hele tatt Katrine Helen ! Men nå er det borte da :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...