lørdag 6. oktober 2012

Pustebesvær og annet vær

Frøken "Flink" er nå godt fornøyd med dagen.
Det gikk som planlagt, turen gikk til Frognerparken! Det ble bare ett lite pit stopp ekstra på veien ned da det var stor kontroll ved stovner. Tror du ikke Renate ble stoppet av Statens Vegvesen? Jeg tror faktisk jeg svetta en halvliter der jeg satt.
Nå gikk det jo selvsagt bra da jeg er en lovlydig borger :) Puuh..

Vi var tydeligvis ikke de eneste som tenkte at en tur i Frognerparken var en god idee i dag Det vrimlet nemlig av folk ! Nervetroll og hønemor løper da selvsagt, litt frustrert, overalt etter barna. Hva skulle jeg vel gjort uten min fantastiske søster og hennes kjære. Da hadde jeg måtte delt meg i tre, og det funker ikke særlig bra eller?







Tross nerver så har både vi og barna hatt det ganske så fint.
Vi har løpt parken rundt etter toalett, vi har matet ender, vi har etterlignet skulpturene til Vigeland, vi har lekt i det gigantiske klatrestativet og vi har kastet løv.
Det eneste som manglet var selvsagt Mannen, men ha har gyldig fravær grunnet middags høsting. Aka sjøfugljakt.





På veien hjem måtte vi selvsagt stoppe på McDonalds. Men nervetrollet og Lian rakk ikke spise før vi fortet oss avgårde til legevakten. Lian har astma, han var blitt veldig tett, vi hadde ikke med medisin og veien hjem til inhalasjons medisinene var lang.
Pit stopp på legevakten for en liten for-støver gjorde den lille tassen til mor godt. Off er ikke veldig behagelig når barna sliter med pusten, var så redd at beina ble helt nummene!

Dagen i kortsammendrag: hjemme, biltur, stoppet av vegvesen, frognerparken, morro, macdonalds, legevakt, hjemme, lørdagsgodt, film, seng.

Avslutter med forklaringen på dagens norske uttrykk

Å være rosinen i pølsa - Å være det viktigste av alt, eller det beste

Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...