fredag 9. november 2012

Hvor kommer babyer fra?

Noen ganger kunne jeg virkelig ønske at jeg kunne bevege meg inn i hodet på vesla og se hva hun tenker. Alt det som må befinne seg der oppe? Hvordan en 4 åring ser på verden ! Det hadde vært utrolig spennende :)
I går hadde Linnea noen spørsmål i bilen på vei hjem fra barnehagen. Gjett hvilket spørsmål? Nemlig det STORE spørsmålet! Hvordan lage en baby? Imens jeg febrilsk prøver å finne ut av hvordan jeg skal svare på dette, så kommer Linnea med forslag. Hvordan hun ser på det.

"Mamma har du lagd meg?.... Har du bygd meg?"
- Eh ja jo, mamma og pappa har lagd deg
"Mamma? Kan du bygge meg fra hverandre igjen?"
- Hehe.. Nei jenta mi det går ikke. Du er ikke lagd sånn
"Å nei. Er det fordi jeg er limt sammen?"
 - Hehe.. Nei jenta mi, du er IKKE limt sammen. Vi er mennesker og kan ikke taes fra hverandre igjen.
"Men åssen lagde du meg da?"
- Vel, du var ett lite frø i mammas mage. Også vokste du inni magen og ble til en baby, også kom du ut.
"Åååå ja"

Og DER sluttet samtalen. Takk GUD for det. Ikke mere graving om hvordan frøet kom inn i magen :) Veldig glad for det kan man si. Men det spørsmålet kommer vel også en dag. Og DA skal jeg gjemme meg bak avisa slik at pappan får ta den samtalen slik som i reklamen.

Note to self: Kjøp en avis og ber den alltid med deg !
Gratis reklame til VG, dagen blir ikke det samme uten



Anyways... Fredagen er her, snøen laver ned, ukens legetimer er over, peisen varmer og det er tid for å sleppe skuldrene ned.

Ikke glem Fars dag på søndag da dere !
<3 Pappa <3

Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...