onsdag 14. november 2012

Med pose på tissen og andre førstegangsopplevelser

Stakker, stakkar lille gutt.
Da Lian var 4 mnd og fikk RS vius sa vi ja til å være med på ett forskningsprosjekt for bronkiolitt. Nå var det tid for oppfølging. Vi troppet opp på Ullevål i går med spyttprøve, avføringsprøve og en nervøs mamma.  Ett under at det for engangs skyld ikke var jeg som hadde sykehus time, der har jeg klippekort om dagen. Men skulle gjerne vært meg slik at lillemann ble skånt for disse nålene vi er så glade i. Lian var likeglad :) Godt de ikke skjønner hva som skal skje.
Der ble vi stilt femtenhundre spørsmål om både det ene og det andre.SÅ MYE SPØRSMÅL. Og da spørsmålet kom om hvilket bleiemerke vi brukte kunne jeg ikke dy meg. " Skal du spørre om de var rosa eller blå også?"  Målt fuktighet i huden, hudtest, prikktest ( allergi) og blodprøve. Også var det denne urinprøven da, maken til komikk..

Lillegutt fikk en sånn pose rundt hans edle deler. Og uttrykket var som enhver sindig person hadde gjort: "ååå Neeeei." Kom det fra munnen hans med et mindre fornøyd ansiktuttrykk, samtidig som han febrilsk prøvde å dra den av :) hahaha.
Med en bleie over posen igjen var sorgen plutselig glemt. Jippi :) Gjemmer det komiske bildet til konfirmasjonen, da blir han nok glad.
Blodprøvetakingen gikk også bra med den magiske Emla kremen han fikk på. Yes! Endelig noe konkret jeg kan fortelle Linnea om at denne kremen faktisk finnes.
Med alle prøvene unnagjort har vi gjort en god gjerning pluss at vi har fått en grundig helsesjekk i tillegg. Av 19 allergitester var det null scoring! juhu!!




 Obs obs: sjokolade er din venn ! Husk sjokolade ved barnas blodprøvetaking :)


Nå skal jeg forberede meg til kveldens SU møte, gjøre min husmorsplikter og dra på foreldre samtale.

Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...