søndag 20. oktober 2013

Aldri så ille at det ikke er godt for noe..

Med en sliten Mann sendt på jobb igjen og en lillemann som kjeder seg inne med mor, så bestemte vi oss for å følge naboens eksempel. Der var det nemlig hagerydding på gang, altså snøen skal jo komme IMORGEN! På med yttertøy og hente frem arbeidsviljen. Siden boden er stappet til randen fikk jeg ikke ryddet bort så mye som ønsket, meeeeeen "alle monner drar" ;)



Linnea kom til slutt tuslende ned fra nabojenta og trollbarna ville leke i den lille krabbetunnelen. Det gikk jo fint det, helt til jeg hørte ett HYL! Det er jo nok til å gjøre enhver mor en smule stressa. Jeg tittet inn i tunnelen og fant en gråtende Lian. "En" hadde visst dratt i tunnelen litt raskt som resulterte i at den andre snublet i sine egne tenner. Fort gjort gitt.
Anyways, jeg dro mini mannen ut av tunnelen og så plutselig at det kuttet i leppen var litt større enn først antatt. Jo mer blod, jo mer stressa mor. Jo mer stressa mor, jo mer gråt. Og det sluttet jo aldri å blø! Papir, kjøkkenhåndkle og våtservietter ble "dynket" før en stemme i hodet mitt sa "IS"! 
Kulde stopper jo blødninger, så fru superstressa stappet en is inn i den blodige munnen. Jammen meg funket det jo ! Tommel opp! Det er aldri så ille at det ikke er godt for noe.. Den som trengte mest trøst var jo Linnea som var veeeldig lei seg for å være "skyld" i den lille ulykken. Hun var jo helt utrøstelig stakkars

Tips: Blødning i munn eller leppe = is = fornøyd barn = mindre stressa mamma



Ellers så var det jo den store bursdags-lørdagen i går. Først var det nabojenta sin bursdag og deretter familie selskap. Kake og pølser har vi spist nok av for en stund nå kanskje? Det blir jo en HEL uke til neste kake da Lian Matheo og jeg skal feire vår bursdag ;)
Nå er det disco i stua med Pippi Langstrømpe, The fox og PuttiPluttiPott før barnetv og leggetid. Ps: Skulle gjerne hatt slutt på de kveldsvaktene til Mannen kjenner jeg.


Og denne skal bli modell eller? Rå posering synes nå jeg!

Dagen norske uttrykk byttes ut med en oppfordring :

Lukk opp døren ,hjertet og lommeboken for bøssebærerne i dag, det gjorde jeg <3 

Have a nice one!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...