mandag 7. oktober 2013

Bruk REFLEKS da!!

Vet du det at ved å bruke refleks så øker du sjansen for at bilistene ser deg med hele 85%?!?! Tar du sjansen? Det gjør ikke jeg..
Nå går vi ikke mot mørkere tider, vi ER i mørkere tider. Solen går ned allerede i 18:30 tiden og det er viktig å huske på nå. Enten når barna er ute og leker, eller du selv skal ut døren. IKKE GLEM REFLEKS!
Vi er som oftest flinkere til å huske på barnas sikkerhet enn vår egen. Dessuten så er mesteparten av yttertøyet til barn allerede utstyrt med refleks. Men DU er like viktig! Somebody loves yoou <3

I går kom Mannen i huset hjem fra 1 ukes sjøfugl jakt og der så jeg min mulighet til å komme meg ut døren. Ungene i seng og på med treningstøyet, og der i skuffen lå refleksvesten. Den er kanskje lur å ha på langs veien nå. Det blir tross alt mørkt ca midt i turen min :) LURT!
Jeg vet godt som bilist at det så og si er umulig å se gående langs veien i mørket uansett hvor oppmerksom du er. Og jeg tørr å påstå at det er DIN oppgave som usynlig gående og bli sett. BRUK REFLEKS! Jeg sier det igjen... 85%!




Powerwalken var fantastisk deilig og svett. Note too self: Do this more often !

Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...