onsdag 23. oktober 2013

DIY Hensvik garderobeskap - ikea hack

Jeg må jo være inn i en manisk periode ? 
Sover utrolig dårlig om natten, "stein-dø" mesteparten av dagen og på tåspissen ettermiddag og kveld. Denne dagen var intet unntak. Etter "mangel" på ting å gjøre ( IKKE EGENTLIG TILFELLE), så fant jeg ut at jeg ville gjøre noe kreativt. Middagen fikk bare vente.

Oppussing av IKEA Hensvik garderobeskap

Vi hadde nemlig en god del tapet igjen etter oppussingen av soverommet vårt, og jeg rett og slett DIGGER den tapeten. Noe så vakkert må brukes omigjen. Så det var da planen, bare det å bruke den ett sted! Jeg tittet litt rundt meg til jeg fant det, det slo meg med himmelsk-lys og sang :halleluja! Garderobeskapet!


Frem med skrutrekker for å få dørene av skapet og skru av dørknotter, frem med tapetlim, tapetkost, kniv, pensel og tapet selvsagt :)


Jeg la skapet ned på stuegulvet og begynte å pensle på tapetlim på døren, for så å rulle tapeten på og skjære av overflødig tapet ( ikke helt inn til dørkanten )


Deretter koste koste koste koste for å forhindre bobler under tapeten.


Så snur jeg skapdøren for å skjære bort overflødig tapet helt inn til kanten. Når jeg skjærer på motsatt side bli det en mer nøyaktig og penere kant :)



Da snur vi døren igjen da og smører litt ekstra lim i de hjørnene som trengs, og koste koste koste..Skru på plass dørene og knottene må også gjøres


TADAAAAAAAA



Jeg synes det ble kjempe lekkert! Plutselig ble skapet helt nytt jo!
Og vet du hva? Det tok meg 30 min , MED unger som løp rundt og mannen på jobb! No problem, og jeg er drit stolt ;)
En ting som er litt lurt å tenke på da som ikke jeg hadde vett nok til.. Å det er det at det er lurt å rydde vekk etter seg før man setter igang med middagen feks. Jeg møtte nemlig ett stuegulv og en gutt full av tapetlim. Man lærer så lenge man lever...

Limet er nå borte, ungene er i seng og jeg skal rydde vekk rotet vårt på kjøkkenet etter mor og barns bakst av fylte horn. Visker vekk "rot" og erstatter det med "kaos". Ja Kaos passer bedre...

Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...