torsdag 3. oktober 2013

Go hard or go home!

Det var en gang en dame som ikke eide verken kondis eller muskler. Som aldri rørte på liket og kjente kroppen visne bort.
Ikke nå kompis!
Siden sommer ferien har jeg så smått begynt å røre på meg igjen, og GUD det føles deilig. Det har blitt noen flotte turer lang svabergene i Fredrikstad og ikke minst har jeg begynt å utforske dette tur mekka som er rett utenfor inngangsdøren min.
Det blir ikke så mye løping da verken energien er tilstrekkelig til dette og kondisen er helt ræva ( må slutte å røyke). Men gåing er tingen min. Ikke tusling liksom men powerwalk! Så raskt bena klarer å bærer meg bortover, gjerne oppover bakker, i skogen, med meg selv og meg, med favoritt musikken på ørene som får meg til å yte maks :) Finnes ingen bedre følelse !





Det har også blitt noen turer opp den bratteste utfor bakken i Varingskollen. Første gang jeg ble med på dette mannet jeg meg virkelig opp. Alle snakket om hvor tungt dette var og da tenkte jeg jo nettopp det.. at det kommer til å bli grise tungt. Jeg tenkte vel også det at "folk må jo overdrive noe veldig. Det kan da ikke være såååå ille?"
Men der tok jeg grundig feil.. det var ille.. helt jævlig faktisk. Også så bratt som det var? går det ann dette? Jeg orker ikke mer! Nå må jeg bare gi meg! Gi opp, gi opp! Men med spreke venninner rett forran meg så klarte jeg pine meg helt til toppen uten å kollapse for så å rulle hele veien ned.
Som det konkurranse mennesket jeg er så tok jeg jo tiden opp med min supre Endomondo app :) Og pokker meg gjorde jeg det veldig bra til å være min aller første tur opp! 23 min! Etter mitt første utbrudd der oppe " JEG SKAL ALDRI ALDRI GJØRE DETTE IGJEN!" Så kom stoltheten! Juhu!!
Nå har det blitt noen turer opp og jeg angrer like mye hver eneste gang. Hvorfor i svarte utsetter jeg meg for det her?! Men følelsen av å komme på toppen, kollapse der, for så å hente deg inn og nyte den fantastiske utsikten er bare helt UTROLIG!



Idag var intet unntak. Jeg grudde meg så J***** til turen, angret mesteparten av veien opp og LYKKE på toppen. Det be ny personlig rekord i dag 21min 42 sec ! All ære til meg selv og den flotte rompa som gikk forran meg, Aka Alexxa.
Sånn.. da var det bare å grue seg til neste Varingskollen opp tur :) 

 Dagens tur opp kollen - laaaangt der nede ligger Hakadal :)
Working on it - Word!

Dagens norske uttrykk:
Kryss i taket - sies når noe endelig gikk i orden som man har ventet på 

Have a nice one!

3 kommentarer:

  1. Du ser virkelig fresh ut! :)

    SvarSlett
  2. Åh takk Caroline og GladMamma ! You saved mye day ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...