onsdag 2. oktober 2013

"Skatte" jakten

DEN FØLELSEN... Og denne er jeg ikke alene om som mor, det VET jeg..
Nemlig følelsen av barnet er i seng og smokken er vekk!
Ikke bare den ene smokken, men alle smokkene. Du vet du har sett dem både her og både der, men av en eller annen grunn så ligger ikke der lenger.. Eller så har du rett og slett glemt hvor "her" og "der" var..
Du løper huset rundt imens den overtrøtte ungen febrilsk maser etter smokken sin og tenker " pokker meg på tide å avvenne den smokken nå" Men ikke akkurat ikveld. For nå MÅ du finne den smokken! Ellers eksploderer hodet!

De ligger ikke noen av de faste stedene du pleier og legge de. De ligger heller ikke noen av stedene mini-mann pleier å legge de fra seg. Heller ikke alle gjemmestedene storesøster gjemmer de for å ta seg en liten sutt uten at noen merker det. Tålmodigheten begynner å ta slutt, panikken griper deg " åh nei! hva gjør jeg nå! pokker meg på tide å avvenne den smokken!"
Tanken bryter inn, kanskje jeg skal ta den kampen nå allikevel.. Avvenne smokken? Det må jeg jo nesten.. Ja, jo jeg får gjøre det.. Kanskje det blir bra?

Jeg har bestemt meg for at i dag blir dagen. 
Helt til jeg finner en smokk oppi sminkepungen på badet ( veldig logisk sted)
Vel, vel.. Da ble det med tanken i dag også. Bruker husets slagord som er "Vi tar det i morgen"



Dagens norske uttrykk:
Å stramme grepet - Å lage strengere regler

Have a nice one!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...