tirsdag 5. november 2013

Julekalender påbegynt

God jul!
Ja nå er det pokker meg ikke så lenge igjen dere. Ok kanskje litt lenge til den faktiske julekvelden, men ikke til ventetidens hellige gral for barna: Julekalender!
Da jeg har vært så heldig å arvet min søster og meg(hvordan skrives egentlig dette??) sin gamle julekalender som bestemor har brodert, så blir det jo selvsagt pakke kalender her i huset.  To barn ganger 24 pakker, ja det er ikke mindre en 48 pakker det.. Og jeg tenker som forrige år, hvorfor gjøøøør jeg dette? Det tar jo så laaang tid også er det jo ikke akkurat billig heller. Men så tenker jeg på min egen glede som barn over forventningen til det pakken kan inneholde og barna sine ansikter der de står hoppende glade foran pakkekalenderen hver morgen. Da blir det veldig verdt det da :) Også trenger det ikke bli så dyrt heller!


Jeg har kjøpt inn litt småtteri her og der, som for eksempel på Nille og Søstrene Grene. Mesteparten er på 10 kr pr ting. Men er nok av ideer av ting å kjøpe slik at det blir under 10 kr pr ting også. Ifjor kjøpte jeg for eksempel ett brett med søte hår-spenner til Linnea hvor hun da fikk noen pakker med bare 2 spenner i. Også kjøpte jeg en pakke med 15 små racer biler til Lian hvor ha da fikk en liten racerbil eller to i noen pakker. Jeg kjøpte også en pakke med 7 prinsesse-truser til Linnea og det slo virkelig ann ! Rapusnel truse en dag, snøhvit en annen..



Nå har jeg langt ifra kommet i mål med pakkekalender innkjøpet, men ett stykke på vei ialle fall. Det er da noe ;) Eksempler på noe i pakkene denne gangen er : Såpebobbler, dinosaurviskelær, ringviskelær, små dyr, sprettball, kjærlighet klistremerker osv osv. Så får vi se hva annet vi finner :)

En ting jeg håper på å finne er en lik eller lignende sjokoladekalender ungene hadde ifjor. Tradisjonen er nemlig pakke på morgenen og liten sjokolade bit til kveldens julekalender på barnetv. Ifjor hadde Lian og Linnea Disney kalendere i 3D. Linnea hadde ett prinsesseslott og Lian Cars-garasje. Det var rett og slett drit fine og mega billig! Mener de kostet 30kr på Søstrene Grene.


I kveld har Mannen i huset hold på med plater i gangen, gleder meg til det blir helt ferdig. 1. Fordi det kommer til å bli lekkert 2. Det skal bli deilig å ikke dra med seg spon over hele huset, hvertfall senga.
Arbeidskaren er nå blitt forsynt med egg & bacon og jeg tror det tar ca 20 min til før han snorker på sofaen her.

Have a nice one!


3 kommentarer:

  1. Åh det er så gøy med julekalender til barna synes jeg! Datteren min er bare to år gammel og i år er nok første året hun virkelig kommer til å sette skikkelig pris på kalenderen. Gleder meg til å se hvor glad hun blir hver morgen i desember :-)

    Følger deg forresten via bloglovin nå! :-)

    Ha en fin dag videre :-)

    Klem!

    SvarSlett
  2. Nærmer seg no ja! Og gøy er det:) Jeg har kjøpt inn gaver til ikke mindre en 3 kalendere, så gleder meg til å begynne å pakke inn! (not) :p
    Men er kjempe kos å se hvor glad vesla (og gubben) blir om morningen 1 desember:)

    SvarSlett
  3. Reidun Beate:Ja jeg gleder meg fælt til ansiktene deres, men synes det er pokkers kjedelig å pakke inn alle disse små gavene :P Er noe pirk.. hehe

    Katrine Helen: 3 kalendere ja.. Åj.. da har du litt jobb forran deg :P Lykke til begge to :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...