lørdag 30. november 2013

Lag ditt eget adventslys - DIY

I går var jeg å handlet tinn nye lykter som skulle brukes til adventslysene. Men da jeg fikk det opp på bordet så ble det overhodet ikke slik jeg hadde tenkt meg. Det tok liksom så stor plass og så litt malplassert og klumpete ut... Da måtte det jo vekk.
Hva skulle jeg gjøre da da? Jeg hadde lite lyst til å begi meg ut på senteret hvor det nå koker over av shoppegale julekvinner idag som jeg er alene med barna. Så da rotet jeg rundt i skuffene etter ting og tang, og tok frem "sølv"fatet jeg brukte til advent ifjor.


 Dekorer adventslysene selv!

Jeg fant frem fra roteskapet:
Blonder på rull
Sølvfarget sateng på rull
Glitter lim
Knappenåler

Så hvis du nå har noen kubbelys eller stearinlys du synes er litt kjedelige. Finn frem noe du har i skapet og slipp deg løs. Dette tok meg nøyaktig 10 minutter. Det eneste man gjør er å klippe til fire lengder av hver rull med pyntebånd i lik størrelse. Mål selvsagt rundt lyset + litt slik at det overlapper hverandre.
Her la jeg sateng båndet under blonde-båndet snurret rundt kubbelyset og festet det med en knappenål.



Deretter er det ikke mer simsalabim enn å tegne på tall med glitterpen eller glitterlim ;)

TAAAAADAAAA!


Advents lys DIY

Idag har vi vært inne. Kost oss med julemusikk, julegave innpakking, julekalender innspurt, besøk av siss m/fam, lørdags godteri, forventnings glede til 1 desember og sist men ikke minst mr. Coffee <3


Med inne dager som denne så har det seg slik at lyd og energi nivået som regel går helt opp den tredje egt vi ikke har. Men det er helt greit det, en stund... til tålmodigheten tar slutt.. Men vet du hva? det er JEG som mamma som har skyld til at vi tilbringer denne dagen inne, så da er det JEG som MÅ ha den tålmodigheten :)
Og det har jeg hatt.. En meget hyggelig innedag fylt av store og små<3

Nå er ivrige barn i seng ( blir ikke mye søvn i natt da de gleder seg til morgendagen), Mannen har enda ikke kommet hjem fra jobb siden han skal på Julebord ( see you tomorrow Hubby) og jeg ser på Fleksnes imens jeg venter på telefon fra Norsk tipping på Hamar ( Pliiiiiiis).


Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...